HUND & KATT- DYREHAGEN I LØPET AV UKEN #1

 

Det skjer litt diverse gjennom uken med dyr i hus. Noen ganger bare må man dele litt av det.

 

Onsdag:


Leon går, som kanskje noen har fått med seg, på “diett” for å se om det kan løse mageproblemene hans. Jeg liker fisk jeg altså, men lukten av kokt fisk er søren ta meg ikke særlig greit! Allerede etter dag to var jeg så sykt lei at jeg mest bare ville rømme til månen og ikke komme tilbake på veldig lenge!

Det så ikke ut til at Leon syns fisk var så veldig godt heller. Den tredje dagen prøvde jeg kokt kylling. Han fant fort ut at han likte fisk likevel. Hjelpes altså. Etter seks dager er han ikke nevneverdig bedre i magen. Det kommer mindre ut, men det er fordi han helst ikke vil spise mer enn at han overlever. 

 

Fredag: 


Det er rart det der. Det er ikke det at Petter hater pelsstell, han syns bare det er så kjedelig å måtte stå i ro mer enn fire sekunder om gangen. Børsting er greit nok, for det er unnagjort i en fei. Napping der i mot, det er det kjedeligste som finnes i hele verden. Selv ikke med ekstra mye kos blir det gøy.

Musika er helt omvendt. Hu elsker å bli stelt med. Hu kan stå i evigheter å bare bli børstet og kammet. Og med kos kan hu sikkert stå der i timesvis. Hu liker det så godt at hu til og med presser seg i mellom meg og Petter når det er han sin tur, bare for å bli børste enda litt til. Hu er i søt ei altså.


En ting oppdretteren fortalte meg når jeg skulle få min første Ulvehund var at jeg måtte regne med å alltid ha våte gulv og våte bukser. Ikke fordi Ulvehunden sikler, det gjør den nemlig ikke, men fordi skjegg og barter blir fulle av vann når de drikker og de helst kommer å tørker seg av på deg. Deilig!

Det er ikke litt tull en gang. I tillegg er de veldig opptatt av å vite hvor flokken er, uten å være kontrollerende på noe vis, så hvis de står med ryggen til og drikker bare må de snu seg, mens vannet fosser ut av munnen på dem, for å se at du er i nærheten. Sjarmerende, men veldig, veldig sølete. 

Musika har nå funnet ut at Leon er veldig fin å tørke seg på. Leon syns ikke det er greit i det hele tatt. Han spreller rundt og prøver febrilsk å dytte hodet hennes bort fra seg, mens det renner vann både på han og teppene hans i sofaen. Jeg kan forstå at han blir litt fornærmet altså. Han furter alltid hos Petter.

 

Søndag:


Jessda. Katten får kloklipp, ørerens og et bad sånn ca. hver fjortende dag, og etter behov der i mellom. I følge Leon er dette tortur på høyeste nivå og han klager og skriker under hele behandlingen. Jeg prøver å overtale han med kos og forsiktighet om at det ikke er så ille som han skal ha det til.

Det hjelper svært lite. Dette er tortur, og det skal helst klages i lang, lang tid etterpå. Favorittplassen å ligge å klage på er oppe på Petter, som gjerne prøver å sove. Petter er Leon sin store favoritt når det kommer til kos, klaging og ellers bare for å snike litt ekstra varme. Petter er verdens mest tålmodige!

 

Det var denne ukens statuser om dyrene på facebook. Det skjer selvsagt mer ting enn dette. Noe blir delt på bloggen, noe blir delt på instagram, noe på facebook og andre ting blir ikke delt i det hele tatt. Ikke alt er like interessant, eller gøy, og jeg er ikke så dyregal at det gjør noe. Bare litt. *Ler*.

 

Skjer det mye med dyr hos deg i løpet av en uke?

 

________________________________

#hundogkatt #hund #katt #humor #dyr

________________________________

18 kommentarer
    1. Hi hi, ting skjer når man har dyr, ja! Jeg måtte brå-skifte tv-kanal i stad, for Tinka kan ikke utstå skiløpere som går ut fra start. I det øyeblikket hun hører “klar – ferdig…” vet hun at det snart kommer et smell, og da er det ut av sofaen, skli bortover gulvet og gneldre mot skjermen. Hun er helt ram når det gjelder tv’n.

    2. Hehe….ja, du har ikke tid til å kjede deg i alle fall 🙂 Og med disse herlige krabatene i forskjellige størrelser, blir det nok en del som skjer ja <3
      Selv har jeg Pus, som helst er ute. Mye fordi han liker det, men også fordi jeg er allergisk. Så sånn sett er hans glede til min fordel.
      Men jeg liker også kos, og det gjør Pus også. Så det må vi jo ta oss tid til. Og kos er det når børsten finnes frem, for å kjemme den lange pelsen 😀
      Men i dag har jeg ikke sett Pus, så han er nok på tokt en eller annen plass.

    3. frodith: Han har i alle fall skjønt han ikke får annet enn fisk og kylling om dagen, så han spiser i alle fall litt mer for hver dag 🙂 Håper magen blir bra. Venter fortsatt på svar fra veterinæren.

    4. Eva: Mye som skjer, og det er jo så gøyale disse dyrene mine <3 Hver sin personlighet og rariliteter 🙂

      Kos må man ha. Mini vil helst bare være ute, og kun komme inn en sjeldent gang når han vil ha litt kos, sove et par time og spise litt ekstra mye mat 🙂 Nå er det litt dårlig vær, og matskålen er fylt med fisk opp til flere ganger om dagen så vil ha mest bare være inne <3 ha ha

    5. Måtte smile litt her.. Du har det i alle fall ikke kjedelig 🙂 Og må være ganske så krevende med så mange forskjellige personligheter under samme tak. Man skal ikke skue de på pelsen og tro at de liker det samme 🙂 Men den fiskelukta????? vi har jo fisk flere ganger i uka, men reagere kanskje ikke så mye. Men du vet det sikkert.. men fisk skal ikke koke. Kok opp vannet til kokepunktet og legg i fisken,, så skal den bare trekke (ikke koke) i noen minutter til den er ferdig 🙂 Lykke til med vennene dine.. og håper Leon kvikner til 🙂

    6. dedicat: Nei, det er sjeldent en kjedelig dag med disse krabatene 😉 Bare gøy med flere personligheter. Til vanlig spiser de jo den samme maten, men når det kom til fisk var visst den som MÅ ha det en smule kresen 😛 Pelskatten er bare overlykkelig 😛

      Altså, lukten av kokt/dampet/trukket fisk er nøyaktig den samme- stinker lang vei 😛 Stekt fisk der i mot- det lukter veldig, veldig godt 😉 Jeg måtte koke ihjel fisken, om det er lov å si, for å få den kresne katten til å spise det. For store biter var visst krise, men fiskestappe var visst godt 😛 ha ha.. Her prøver vi oss frem 😛 Ellers pleier jeg ikke å koke fisk altså, som i å la det ligge i boblevann 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg