HVERDAG- DET BLEI LITT SEINT.

 

Tiden går fort i hyggelig selskap. 

 

I går, etter trening og lufting av hunder og dusjing holdt jeg på å kjede livet av meg. Jeg har nesten ikke vært utenfor dørene hele uken, bortsett fra et par turer til butikken og tur med hundene. Man blir fort litt lei da. Så, jeg tok en tur bort til en kompis og spilte Monopol med han og jentungen hans. 

Monopol er i grunn veldig gøy, så lenge man ikke har så mange “barnevennlige regler”. Jeg husker jo når jeg og søsknene mine var små og vi spilte Monopol hjemme hos farmor. Vi lagde jo mange egne regler, som f.eks at hvis man landet på “gratis parkering”, gjaldt det helt frem til start. Litt juks.

I går hadde vi ingen “barnevennlige regler”. Jentungen blei tross alt 10 år her om dagen, så hu er jo stor. Men, vi spilte jo dette Disney Monopol, med et svært jævla slott i midten, som ødela hele sikten på brettet og som hadde noen teite regler man ikke en gang skjønte. Vi måtte tolke det etter beste evne.

Det begynte veldig bra i går. Jeg lå så godt an og gosset meg så klart over det. Jeg fikk kjøpt en del gode gater. Vel, gater og gater. Her heter de Pocahontas, Alladin, Løvenes Konge og alle andre Disneytittler. Fryktelig tungvindt å holde styr på hvem som var hvor og når og bahh. 

Men, jeg fikk i alle fall kjøpt en del gater og tjente ganske godt på at de to andre havnet på de hele tiden. Det er jo så gøy å vinne! Men brått snudde alt. Når man begynte å forhandle litt og man skulle bygge hytter og slott. Da gikk alt bare nedover og jeg måtte begynne å pantsette det ene etter det andre. 

Jeg er i utgangspunktet ikke dårlig taper, men jeg liker å spille litt på det. Jeg fikk med meg jentungen på det også tilslutt, når det plutselig gikk dårlig for henne også. Vel vel, koselig var det uansett. Selv om jeg gikk konkurs og vel så det. Jeg kom ikke hjem før 04.50 i dag morges, så det blei litt seint. 

 

Liker du å spille Monopol? 

 

______________________________________________________________

#hverdag #besøk #sosial #venner #brettspill #monopol #disney #dårligtaper

______________________________________________________________

14 kommentarer
    1. Ja det hørtes helt feil ut..med disney slott osv..må være gater ja..hihih..likte veldig godt å spille før..men har blitt lite av det nå..mannen er ikke så glad i det..og da stopper det av seg selv..han blir med for min skyld noen ganger..men jeg merker at han ikke syns det er noe gøy..så må være med noen som også liker det…koselig syns jeg! Ha en god rolig søndag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Neste gang blei jeg og jentungen enige om at vi heller skulle spille det diamant-spillet. Større sjanse for å vinne! Ha ha..

      Jeg liker godt brettspill, men blir litt kronglete når det finner på så mye tull og tøys- jeg syns jo Monopol med visakort er helt høl i hodet- litt gammeldags kanskje 😛 he he.. Men Ticket to ride er kjempegøy 😀 Og jeg husket et spill som het Laborinten når jeg var liten- det var gøy 😀

    3. Hehe så herlig,.. 🙂 Brettspill er undervurdert moro! 🙂
      Jeg har en kompis som slår alt, når det kommer til dårlig taper tror jeg. Sånn type som jukser med barn i ludo :p :p

    4. Tone Irén: Ja, det er veldig undervurdert altså 😀 Men jeg vil nok helst ha det originale monopol likevel altså 😉

      Ha ha- det er litt vittig da 😛

    5. Anonym: Helt enig i begge deler 🙂 Disneymonopol var bare teit og forvirrende- selv om det i grunn fungerte på akkurat samme måte. Men det slottet og veien rundt der var bare helt teite. Jeg fikk til og med en slik “sjansekort” som sa jeg måtte betale 3.000 kr fordi jeg hadde kjøpt nye klær til et ball på slottet- what! 😛 ha ha

    6. Margrethe: I går tok det i grunn ikke mer enn ca. 3 timer, men det er lenge nok det 😛 Risk kan jo ta 7 og 8 og 9 og til om med et døgn i timer- da skal man ha GOD lyst 😛

    7. frodith: Vi spilte ikke til halv fem altså.. Var ferdig ca. halv tolv, da hadde vi vel sittet i ca 3 timer. Men så måtte man skravle litt veit du og det tar jo av noen ganger 😛 he he

    8. Hehe, nei xD Men digger det spillet <3 Har spilt nesten alle 😛 Ble litt feil med de siste for meg da, så er to jeg ikke har spilt ;o Men kan anbefale de til playstation 😀 De er jo til pc også, men er ganske store spill 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg