TRENING- HØY PULS.

 

Selv bittelitt trening er mye trening!

 

Jeg har ikke trent på en evighet. Det er over to uker siden sist, og det var med jobben. Men, jeg har gått litt turer og slikt med hundene og det er jo trening i seg selv det. Hele denne uken har jeg vært hjemme pga ryggen som streiker, som gjør at jeg henger mer over do med hodet, enn jeg sitter på den. 

For å oppklare akkurat det. Jeg har ikke kaset opp som en gal den siste uken fordi jeg er syk, som i spysyken. Det er fibromyalgien som er maks teit og det har igjen slått ut på musklene i ryggen, noe som gir så store smerter at jeg rett og slett kaster opp. Ja, så vondt kan man altså ha det noen ganger. 

Det finnes de som kaster opp pga mensensmerter, og dette blir liksom litt av det samme. Formen er ikke helt god, nei, men jeg er ikke syk som i syk. Så da har vi kanskje oppklart det. Og siden jeg ikke er syk skulle jeg komme bittelitt igang med treningen. Jeg har fått beskjed om at jeg må få litt høy puls. 


Sjekk den kule luen min. Det er en bluetooth-lue, så jeg har musikk på ørene. Genialt! 

Så da tok jeg på meg treningstøyet for å gå ut for å få litt høy puls da. Jeg veit ikke om jeg kan kalle det en joggetur, for det var ikke sånn at jeg jogget så veldig mye. Målet var i grunn å gå litt fort, jogge bittelitt for å få opp pulsen enda litt og så gå fort og jogge bittelitt om hverandre i 2 km.

Jeg fikk i grunn høy puls bare av å gå over dørterskelen i dag. Jeg merker jeg ikke har trent på over to uker ja, og at jeg den siste uken har vært litt ekstra slapp. Et sted må man jo begynne og i dag begynte jeg faktisk veldig rolig, selv om det føltes ut som jeg skulle dø. Vi snakker blodsmak i munnen!

Det er ikke noe nytt med meg og jogging. Hosting dro jeg på meg også, men det er heller ikke så uvanlig. Jeg holdt meg i det minste varm på ørene da, men den kule luen jeg fikk i julegave. Spotify på mobilen er lik lyd på øren uten ekle ørepropper. Helt genial. Det blir en bitteliten treningsøkt seinere i dag. 

 

Har du bluetooth-lue?

 

___________________________

#trening #høypuls #puls #jogging

___________________________

20 kommentarer
    1. Litt bevegelse er bedre enn ikke noe 🙂 Vet mye om smerter i kroppen..god bedring til deg :)) Har ikke sånn lue.. men ser ut som den er fin på deg i alle fall :)) Lørdagsklem <3

    2. annebe: Ja, litt er så absolutt bedre enn ingenting, og når treningsformen bokstavelig talt suger er det best å begynne i det små 😛 he he..

      Luen er varm og god og gir musikk i ørene- det er jo gøy 😀

    3. Så flink du er!! ja jeg går jo med høy puls hele tiden..så jeg får beskjed om å gjøre ting som får ned pulsen..hihih..Men det gjelder ikke i forhold til trening altså..for alle har nok godt av intervall trening med pulsøkning..men det blir det lite av her også ja..hihih. God kveld til deg!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har jo sjeldent høy puls- hvilepulsen min er så lav at folk noen ganger trur jeg er død. Ha ha..

      Men intervall trening er nok lurt for min del der, slik at jeg får den litt opp og prøve å holde den der litt lenger enn de tre sekundene liksom 🙂

    5. Er det ikke noe inni ørene altså?? Er det lua som er øretelefonen liksom?? 😀 SKjønner ingenting jeg… Godt å få begynt treningen litt da. Tror jeg skal prøve litt til våren jeg også 🙂

    6. frodith: Høytalerene er sydd inn i luen, så jeg har ingenting inne i ørene 🙂 Kjekk om vinteren- jævlig varm om sommeren 😛 he he

    7. Mia: Nei, i dag tok jeg det helt kuli altså 🙂 Men treningsformen er jo litt null, så selv den minste teningen føles jo stor ut 😛 ha ha..

      Ja, har sett de i ørevarmere også, faktisk- men, jeg er jo mest en lueperson 😀

    8. Den lua er jo skjitkul 😀 Man må alltid starte et sted når man skal få opp pulsen litt og da må man jo gå ut fra hvor man er. Her er kondisen bonn i bøtta men etterhvert blir den forhåpentligvis bedre. Håper du blir bedre fort og ikke spyr mer <3

    9. Så bra at du kom deg ut bittelitt 🙂 Bare det å rusle avgårde er god trening når man ikke er i form. Den fibromyalgien utarter seg forskjellig fra person til person. Trasige greier når den virkelig slår til innimellom. Alt det andre hverdagslige med fibromyalgien lever man med men når den skikkelig trår til…… da er det virkelig tøft.
      Ønsker deg gode dager 🙂

    10. ladyaugust: Og så er den varm og god også 😀 Ja, man må det. Og jeg får ikke nok høy puls bare ved å gå fort, så jeg må småjogge litt- da flyr pulsen i været 😛 ha ha.. Men snart er jeg på bedringens vei, håper jeg 😛

    11. Søtmonsen ): Åhh, digger den lua mi- den er jo fin å se på, men den er jo helt genial, i tillegg til varm og god 😀

      Ohh, det er tungt å begynne, men jeg liksom bare må. Har jo vært helt ute av det i over to uker. Kjenner det i rumpe og bein i dag 😛

    12. Etdiktomdagen: Ja, det var godt å komme seg litt ut- frisk luft i tillegg liksom 🙂 Ja, den fiboren er skikkelig irriterende. Når den først smalt i sommer, så smalt det skikkelig (jeg har nok alltid hatt det, med tanke på plagene mine, men det har aldri vært så ille at jeg har tatt meg bryet med å få en “diagnose”). Og det går jo så mye bedre nå, med medisiner som hjelper og litt “tilrettelegging”, men når den først slår inn, så er det så veldig ille også. Dritkjipt. Og nå holdt den jo i gang lenge også. Men men, nå er jeg på bedringens vei, så i morgen SKAL jeg på jobb! Det har jeg bestemt 😉 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg