HVERDAG- UT FOR Å GÅ.

 

Noen ganger bare må man strekke litt på beina. 

 

Jeg tok jo en liten rusletur aleine på en rasteplass tidligere i da. Jeg ruslet bare rundt for å ta litt bilder. Det er deilig når man ikke trenger å fokusere på noe annet enn akkurat det man driver med. Har jeg hundene med må jeg liksom åpne øynene i nakken også. Avslappende, men ikke på samme måte. 

Jeg måtte likevel ta hundene ut på en liten gåtur mens formen fortsatt er god. Jeg kjenner meg ikke helt i form, men jeg henger i alle fall ikke over do med hodet ned i doskålen hele tiden. Så en liten gåtur blei det. Vi tok en båndtur like så godt. Det er like viktig som å la de løpe fritt så vi bytter litt på det.  

Båndturer er så klart ikke like gøy som å få løpe fritt, men i forhold til kropp og helse er det viktig trening, så de får bare gjøre som de må. Jeg skal bli flinkere til å ta Petter på litt kortere aleineturer slik at vi kan få en god rutine med kløven. Og jaggu må vi snart legge oss i hardtrening til utstilling også. 


Vi fant disse på turen vår i dag. Jeg veit ikke hva de er, mens jeg syns de er veldig fine. 

Jeg betalte nettopp depositumet på apartmenten vi leier på Gol når det er den årlige utstillingen der. Det er ikke før i slutten av juni, men jaggu går tiden fort til det. Petter har ikke vært på utstilling siden vi var på Gol i fjor, så vi trenger virkelig å legge oss i hardtrening. Nå er han eldre og litt mer tålmodig. 

Det lyste lang vei i fjor nemlig, at jeg pyntet litt på sannheten når jeg sa vi hadde trent masse på utstilling. Ikke for det. Oppdretteren til Peter veit at jeg syns det er mer gøy å leke med han, enn å trene til utstilling, så hu blei ikke så overrasket. Han klarte seg likevel ganske så greit i ringen altså. 

Han traver fint og står greit, når han står. Det kjedeligste som finnes er så klart det å måtte stå i ro, lenge! Men nå er han altså eldre og jeg regner med han er litt mer tålmodig nå, bare vi får trent bittelitt innimellom. Musika er kjempeflink i ringen, så det hadde vært lettest om hu bare kunne lære Petter. 

 

Liker du å gå bare for å gå? 

 

_______________________

#hverdag #tur #gåtur #hund

_______________________

34 kommentarer

Siste innlegg