HVERDAG- PINGVIN IT IS.

 

Holy crap, sier jeg bare!

 

I går var jeg helt skutt etter treningen. Jeg trur ikke jeg mer enn rakk å svelge unna maten i munnen føre jeg sovnet på sofaen. Jeg brå våknet kvart på elleve og måtte bare løpe ut med hundene, hive til de noe mat og komme meg på badet for en rask kveldstell. Jeg var i sengs til fem over elleve. 

Jeg må ha sovnet før jeg rakk å legge meg, trur jeg. Helt skutt. Jeg holdt på å dø når jeg våknet av et hylekor uten like fra hundene kvart over elleve. Jeg er ikke vant til at dyrene mine lager lyd, så jeg holder jo på å krepere når det først kommer en lyd. Selv fra andre sine dyr skvetter jeg som en gal. 

Jeg veit ikke hvor de har fått denne ulingen sin i fra, men det høres jo ut som at noen blir drept. Jeg trudde først at en av de hadde slått seg, eller et eller annet, men det var rett og slett bare at de sang i kor. Det er i grunn veldig fascinerende når de setter i gang, men ikke når hele nabolaget sover liksom. 

Jeg måtte løpe helt ut i gangen for å få tyst på de, for det var ikke snakk om at de hørte meg gjennom den ulingen sin. Jeg hørte ikke liv i fra naboen over, så jeg trur ikke de rakk å vekke noen. Heldigvis sovnet jeg med en gang etterpå igjen jeg også. Når jeg sto opp i dag holdt jeg på å krepere igjen!

Jeg er så sykt støl etter treningen i går at jeg faktisk, bokstavelig talt, går som en pingvin i dag. Spesielt fra rumpen og ned i tærne er det verst. Jeg kjenner det i ryggen også, men ikke så mye som i rumpe og bein. Jeg merker absolutt ingenting i magen, selv om vi hadde nok av det i går også. 

Det er helt sykt vondt i dag så jeg gruer meg som en gal uten like til i morgen. Dag to er jo enda verre enn dag én og i dag er det døden altså. De fleste på jobb kjenner det de også, kun i rumpe og bein, så det var nok mest av det i går ja. Det er kun jeg går som en pingvin i dag da. Alltid jeg. 

Kanskje det løsner litt i rumpe og bein i løpet av natten og at jeg heller kjenner det i mage og armer i morgen. Man kan jo håpe. Det er jo vondt det også, men jeg bruker jo ikke de musklene på samme måte som beina, så man kan jo håpe. Uansett skal jeg vel overleve denne stølheten også. 

Jeg skal kun slappe av i helgen. Null trening what so ever altså. Kremt. Jeg vurderte å være med på varmtvanntreningen tidlig i dag, men jeg orket ikke tanken på å være i konstant bevegelse i en hel time. Nå skal jeg i alle fall gå en liten rusletur med hundene. Det er fortsatt sol. Hurra. 

 

Pleier du å gå som en pingvin etter du har trent?

Er det sol hos deg i dag?

 

______________________

#hverdag #støl #hund #sol 

______________________

21 kommentarer

Siste innlegg