BLOGGERE- HVOR ER ALLE SAMMEN?

 

Det er snart et år siden jeg flyttet over til ny blogg, likevel har den gamle bloggen flere lesere fremdeles. 

 

Det er ikke sånn at jeg er veldig opptatt av lesertall, men det er selvfølgelig moro å følge litt med, og det er alltid gøy når man ser at det er mange som har vært inne og lest det jeg har skrevet. Eller, nå veit jeg ikke om det er så mange som faktisk leser det jeg skriver, men de er i alle fall innom.

Den siste tiden har jeg ikke hatt så veldig mange lesere, noe jeg kan forstå med tanke på at jeg har blogget veldig lite i lang tid når formen har vært på bunn. Det er ikke så veldig gøy å klikke seg inn på en blogg som sjeldent blir oppdatert, jeg ser den. Likevel er lesertallet lavt i forhold til den gamle bloggen.


Headeren på den gale bloggen, hvis noen er i tvil om hvem jeg egentlig er fra gammelt av. 

Jeg hadde mitt siste innlegget på den gamle bloggen i begynnelsen av mai i fjor, bare for å fortelle at jeg hadde ny blogg, hvis noen ville fortsette å følge meg der i stedet for. Det er mange som har fulgt meg videre her, og hyggelig er det. Likevel lurer jeg litt på hvor det blir av alle sammen. 

Den gamle bloggen min har fremdeles flere lesere enn den nye bloggen. Og det er ikke bare snakk om i går, det er snakk om bort i mot hver eneste dag. Lesertallet der har minket, mange av dere er jo her, men det er fortsatt flere enn det er innom her. Jeg syns det er litt rart altså. Det må jeg si. 

 

Har du merket en forandring på antall lesere? 

 

______________________

#bloggere #lesere #følgere

______________________

28 kommentarer
    1. Jeg synes blogging er en rar ting. Jeg får flere og flere såkalte følgere, men jeg ligger ca ALDRI på mer enn 80-90 lesere. Det er på bra dager. Snittet er mellom 60-80 for det meste. Og sånn har det vært i årevis. Jeg har jo ikke noe Facebook eller annen form for shouting, så det er de som VET OM MEG fra før, som på en måte kommer. Men uansett om flere følger meg og vet om meg, ser det ut som jeg er STUCK med grensen på 80 lesere pr dag 😀 Ja-ja.. Noen perioder er det litt mer, kalenderen…men ikke VOLDSOMME forskjeller.. Noen måneder er det skikkelig dårlig, og da blir jeg litt lei 😀 Men stort sett koser jeg meg uansett, med de faste, og med å gjøre rare ting og skrive det JEG vil…så får de som leser lese og de andre la være…Veldig rart med den bloggen din da…med at den andre har flere, er DEN knyttet til Facebook, eller den nye…eller noe sånt rart?

    2. frodith: På den forrige bloggen kunne jeg ha alt i fra 60-140 lesere pr dag. I snitt ganske likt som deg- 80-90 kanskje 🙂 Noen ganger kunne jeg ha 300, men da hadde jeg gjerne shoutet innlegget 🙂

      Jeg har 91 følgere på bloggen her, men det er sjeldent mer enn rundt 20-30 innom nå (litt lavt siden jeg ikke har blogget så mye det siste halve året), men det hender det brått er oppe i 50-60 stk også. Det er tydelig at det er mange som trykker “følg” bare for å gjøre det- det var jo også en av grunnen til at jeg hadde en skikkelig opprydding her for litt siden 🙂

      Den gamle bloggen er ikke knyttet til noen steder, annet enn at den ligger på blogg.no fremdeles. Har ikke lyst til å slette den, i alle fall ikke enda. Men jeg syns jo det er rart at den fortatt har sånn 40-60 lesere om dagen, mens her er det ikke flere enn typ 25 😛

    3. Ja, det følge -opplegget, jeg følger sjelden tilbake før jeg ser om de er noen som vil like å være i bloggblokka mi 😉 at vi kan ha LITT gjensidig glede av hverandre liksom. Jeg er skikkelig trassig, har aldri shoutet et eneste innlegg, og nå har det liksom gått litt sport i det, Ha-ha..

    4. Pleier bare å følge blogger jeg leser, men har merket på min blogg at leseantallet har steget voldsomt! Hadde kun 20 stk for en uke siden men har over 130 minimum nå:)

    5. Ja det er rart dette med lesere. Bloggere kommer å går føler jeg, men jeg merker hvem som følger meg fast, og det er hyggelig 🙂 Denne uka er jeg ikke særlig fornøyd, ligget på unna 100 lesere. Pleid å ligge på alt fra 100 til 200. Men jaja. Flott innlegg fra deg 🙂 <3

    6. Det var rart..for du legger jo ikke ut noe nytt på den andre, og da er jo det veldig rart..Hmm…jeg syns også det er mye opp å ned om dagen..så gir opp..prøver å ikke bry meg..men merker jo at man tenker over det…når få er innom..Er det liksom vits i å legge ut? men jeg gjør det jo litt for min egen del..så får det være bonus om noen gidder se innom meg..Jeg har aldri shoutha..eller hva det heter..hihih..koster ikke det penger? Får man flere lesere på det føler du?

    7. frodith: Jeg kan gjerne følge noen uten at de følger meg, hvis jeg syns bloggen er bra liksom. Men de som kun er ute etter lesere og komentarer på sin egen blogg luker jeg fort ut- de tar bare unødvendig mye plass 😛

      He he.. Jeg shouter ikke så ofte, men har jeg et innlegg jeg håper flere vil lese hender det jeg gjør det 🙂

    8. Camilla: Jeg også følger kun blogger jeg leser- noen leser jeg hver dag, andre noen ganger i uken liksom 🙂 Har liksom mine faste jeg må innom 🙂 Deg er jeg innom ganske ofte, men er dessverre ikke alltid jeg er flink til å legge igjen en kommentar :/ Noen ganger er formen litt der at jeg kun leser og ikke orker å kommentere så mye- bruker gjerne energien på å poste et innnlegg i stedet 🙂

      Gøy å høre at det går oppover- du har jo en fin og bra blogg 😀

    9. http://hevhodet.blogg.no/: Ja, noen kommer og noen går, sånn er det 🙂 Jeg følger kun blogger jeg leser, og så tusler jeg litt rundt omkring og finner nye blogger her og der 🙂

      Det stiger nok igjen skal du se 🙂 Jeg er ofte innom deg (selv om jeg ikke alltid kommenterer pga formen) og syns du har mange flotte, viktige og bra innlegg 🙂

    10. Har aldri hatt så mange følgere, eller de som gidder å se på fb profil eller legge igjen komentarer jeg. Men føler det er endel som ser og klikker seg ut. Men med endel..mener jeg 15-30 visninger, haha. ikke så mange.

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, jeg gjør jo ikke det. Men logget meg inn nå for å se og ser at det har kommet en del kommentarer på gamle innlegg, så det er muligens folk som finner den ut i fra hva de søker rundt på nett kanskje 🙂 Skrev et nytt innlegg nå da, om at jeg hadde ny blogg, så kanskje den gamle dør litt bort 😉

      Ja, man tenker jo litt på det. Men jeg har merket den siste uken, i alle fall, at det er veldig lite aktivitet hos veldig mange bloggere. Som regel er feeden min “ny” flere ganger om dagen, mens de siste dagene er det de samme innleggene som ligger der, så mulig det er mange som er litt i “koma” for tiden 🙂

      Nja, å shoute kan gå begge veier. Jeg har shoutet og kun fått 1-5 ekstra lesere/kommentarer, mens andre ganger kan man få flere 100 lesre liksom 🙂 Veldig variert og kommer nok an på hva man velger å shoute- om overskriften er fristende liksom 🙂 Og det koster jo- trur det er 50 kr hvis du tar bilde shout. 45 kr hvis du stjernemerker og 15 kr for en helt vanlig (er stort sett det jeg bruker) 🙂

    12. Helt enig, jeg følger folk som ikke følger meg. Pga liker bloggen, og begynte følgingen selv 🙂 Men de som er inne og starter følge meg vil jeg se litt an av og til 😀

    13. Margrethe: Ha ha 😛 Morsomt aagt 😉 Jeg har ingen håp eller planer om å bli toppblogger jeg heller altså- det har jeg ikke tid til 😛 Ikke ork og energi heller 😛

    14. Jeg leser lite blogg, jeg bruker mye tid på skrivingen av den, men stikker innom innimellom. Leserantallet mitt øker men det er pga Facebooksiden min Lillasjel. Jeg har over 3000 medlemmer der, men bare ca 10% er innom. Jeg tror det finnes så mange blogger at det skal noe til å bli sett. Jeg hadde også et innlegg i romjulen som sendte meg opp på utbetalingslisten i desember og et slikt innlegg vil “gå” på Facebook og holde lesertallet oppe en stund. Shouting har jeg gitt opp. Det hjelper ikke for meg. 🙂 Nå har jeg ihvertfall klikket følg på denne nye bloggen 🙂

    15. Mariann: Jeg ser deg ofte på topplisten (om så ikke helt på toppen) og det er like koselig hver gang 😀 Ja, det skal noe til for å bli sett, det er helt klart 🙂 Men jeg syns likevel det er rart at den gamle bloggen min, som ikke har blitt blogget på siden mars og en påminnelse i mai, har flere lesere enn det jeg har nå på den nye 🙂

      Shouting hjelper svært sjeldent 🙂 Men nå syns jeg det har blitt så mye bedre å finne nye blogger med det at de legger ut alle blogger underveis under liste for shouting, med bilder og alt- da frister det mye mer å klikke seg inn når man ser at det er noe som fenger 🙂

    16. jeg tjente ca. 40.000 i mnd. tidligere. men pga. problemer i livet slettet jeg bloggen. bloggen da ikke på 6mnd. Da var hele grunnlaget ødelagt. for å øke i antall bør man ha 2 – 3 innlegg hver dag. Jeg prøver, men det er utorlig slitsomt. Ligger nå på mellom 400- 1000 lesere. Lykke til fina 🙂

    17. Mine tall varier veeeldig! Har vært nede på under 20 stykker, og over 1000 (men da var det noe som ble publisert i media!)
      Nå vil jeg nok aldri nå så veldig høyt, skriver for min del og tematikken passer nok ikke alle 🙂 Men forstår når det er så ujevnt og man ønsker jo at NOEN klikker seg inn.
      PS: Det har vært noe feil med statistikken deres. Mener de har hatt noen meldinger om det

    18. Søtmonsen ): Ja, det varierer veldig 🙂 Men jeg syns jo det er litt rart at den forrige bloggen min ligger ganske stabilt på lesertallet og at det er høyere enn her som jeg faktisk blogger 😛

    19. Marte Johannessen: Ja, man må være ganske aktiv for å komme seg dit- det satser jeg ikke på altså 🙂 Men, jeg syns liksom det er rart at den gamle bloggen, uten nye innlegg fortsatt har så mange lesere i forhold 🙂

    20. Mia: Noen ganger varierer det veldig- kommer jo litt an på hvor aktiv man er også 🙂

      Ja, den feilen er jeg klar over, men det gjelder jo da alle 🙂 Likevel har den gamle bloggen stabilt flere lesere enn her 🙂 Litt spes, men er nok mange som googler litt og så dukker det vel opp noe fra meg da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg