HUND & KATT- HJEMMELAGDE HUNDEKJEKS, IGJEN.

 

Det får de egoistiske sidene mine til å komme frem!

 

I dag tenkte jeg at jeg kunne være litt snill med hundene og lage hjemmelagde hundekjeks til dem igjen, siden de falt så utrolig godt i smak sist gang. Jeg blir helt skremt av å se hvor fort de glemmer alt av oppførsel og manérer så fort de kjenner lukten av disse. Lukten av banan er jo himmelsk, tydeligvis. 

Trier blei helt gal av ananas, Petter blir helt gal av banan. Trier og ananas var nok hakket verre uansett. Artig oppførsel i grunn, selv om jeg blir litt satt ut. Vel vel, det viser bare tydelig hvor godt de liker visse ting. Uansett. Jeg kjøpte inn ingrediensene jeg manglet tidligere i dag, i tillegg til en stavmikser. 

Jeg tenkte jeg skulle være litt bedre forberedt denne gangen, og linet opp alt ferdig oppmålt, skrelt og raspet slik at det kanskje skulle bli litt mindre klin og rot på kjøkkenet enn sist. Det funket svært dårlig. Jeg veit ikke hva som skjer underveis, men det så pokker ta meg ikke ut. Verken jeg, eller benken. 


1. Alt er linet og klart til å mekkes sammen. Gulerøttene er økologiske, da skreller jeg de ikke. 


2. Tanken var at farger skulle gjøre en kjedelig ting gøy. Jeg tok feil!


3. Favorittingrediensen, banan i massevis. 

Jeg blir jo helt stresset av meg selv når det blir så mye rot rundt meg. Jeg prøver å rydde litt underveis, men det hjelper liksom ingenting. Jeg trudde også det å ha alt på stell skulle forkorte prosessen noe. Der tok jeg feil der også. Sist brukte jeg sikkert 2.5 timer, det samme tok det i dag.


4. Det blir giraffer denne gangen også. Trykk på bildet hvis du vil ha oppskriften på disse.

Jeg føler liksom aldri at jeg blir ferdig. Det tar jo tusen år å skulle trykke ut disse formene, og så skal man liksom få de opp på rista, samtidig som man prøver å ikke ødelegge formen helt på de. Jeg syns vel kanskje at deigen blei hakket for bløt, denne gangen også. Litt bedre enn sist, likevel.


5. Klare til å puttes i ovnen.  21 stk fikk jeg plass til av disse giraffene.


6. Det blei et brett med delfiner også. 56 stk, for å være nøyaktig. Likevel har jeg mye deig igjen.


7. En boks med litt store kjeks. Nam, nam. Jeg syns forøvrig de smaker æsj!

Jeg syns helt ærlig at baking er skikkelig kjedelig. Og det får jo frem de skikkelig egoistiske sidene i meg. Jeg mener. Når jeg først skal bruke så sinnssykt lang tid på kjøkkenet så hadde det vært mye greiere om det faktisk var noe jeg selv kunne spise! Da hadde det nesten vært ok å bruke 2.5 timer. 

Jeg smakte på de denne gangen som sist og syns de smaker like ekkelt nå som da. Men men, hundene har fått en liten smakebit allerede og de syns de var minst like gode som sist, så da er det bare greit da. Jeg trur de lett hadde valgt disse kjeksene fremover kveldsmaten sin. Det skjer ikke da, men.

Nå har jeg i alle fall laget et liten uke med litt ekstra gode godbiter, så da blir det fornøyde dyr her hjemme fremover. Det lukter på en måte stekt banan i hele huset nå, men det får bare være. Satser på den forsvinner snart. Jeg blir faktisk litt kvalm av lukten. Jeg føler meg veldig snill som gjør kjedelige ting. 

 

Lager du hjemmelagde hundekjeks til din hund? 

 

__________________________________________________________

#hundogkatt #hund #hjemmelagd #hundekjeks #banan #gulrot #godbit

__________________________________________________________

12 kommentarer
    1. Så flink du er! nei, jeg lager ikke det..for det blir jo et helt måltid for mine..hihihi..og jeg lagde bananmuffins til mennesker engang…og lukten gjorde meg også kvalm..og smaken..nei.fyshj….ikke godt..så her får det holde med bittesmå kuler til godbiter..hihih.. ja du kunne jo bakt noen boller til deg selv da! Men alt for hundene…ha en god helg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, spesielt disse giraffene hadde jo vært et helt måltid for dine, nesten 😛 Mine får ikke så mange av de om dagen de heller, for å si det sånn 😛 Men delfinene passer veldig greit som godbiter til mine, i grunn, men ikke så alt for mange om dagen av de heller da, for de er jo ikke direkte små 🙂

      Jeg liker banan, som i frukten, men banansmak på ting gjør meg bare kvalm 😛 Og lukten av stekt banan er ikke akkurat deilig den heller 😛 ha ha..

      Ja, alt for hundene 😉

    3. De godbitene jeg bruker til trening lager jeg selv 🙂
      Da går det i sei/torsk eller kylling som hovedbase også tilsetter jeg litt grønnsaker, egg og havregryn 🙂
      Har kuttet ut hvetemel og potetmel i det siste, da jeg vil ha mest mulig av det sunne i godbitene 🙂
      Har ikke laget kjekse før, så det må jeg prøve 🙂

    4. Fine bilder og fine farger! Nei, hundekjekt har jeg aldri lagd og det tør jeg ikke prøve meg på hadde sikkert tatt livet av min lille pomms. Han liker godt tyggepinne,r men hundegodteri er han faktisk ikke så glad i. får en liten knert med kjørttdeig av og til, det elsker han. klem

    5. Anita: Ja, jeg vil i grunn også kutte ut litt på dette melet, men så får de hundemat med minimalt av dette, så litt i godbitene er ikke krise sånn sett, men likevel 🙂

    6. Marte Johannessen: He he- trur han hadde overlevd altså 😉 Men er de ikke så glad i slikt, så er det jo i grunn bare bortkastet tid 😛

      Tenker han får nok å kose seg med ellers <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg