HVERDAG- SNØEN KOM OG SNØEN FORSVANT.

 

Det var på en måte hvitt når jeg våknet da. 

 

Jeg syns det var litt rart at det dryppet fra taket i dag når jeg sto opp, for jeg kunne ikke huske at jeg hadde hørt at det har regnet i natt, eller i dag tidlig. Jeg blei litt skuffet når jeg åpnet døren for å gå ut med hundene og så at det var hvitt overalt. Det vil si overalt, bortsett fra på veien. Mildvær på gang. 

Så, dryppingen fra taket var altså snøen som smeltet pga mildværet. Med andre ord var det kun sørpe på veiene. Nettopp derfor er det like greit at snøen bare holder seg borte, for det blir jo ikke snø uansett, bare masse klin overalt! Snøen kom og snøen forsvant. Nå finnes det ikke spor etter snøen. 


Prøvde å fange solnedgangen med mobilkameraet i dag, men det gikk ikke veldig greit. 

Det har vært en slapp dag i dag også, men ikke like slapp som i går. Vi tok en liten tur med hundene i sta, den vanlige runden så klart. Petter fikk bære kløv igjen, slik at turen blei litt mer utfordrende enn å bare gå der. I et lite uoppmerksomt øyeblikk fra meg knakk han en reflekspinne i veien med kløven.

Utenom det er han i grunn veldig flink. Han har jo ikke helt lært seg at man ikke kan vimse så mye med kløven på og at man er litt større enn vanlig og derfor krasjer i ting hvis han ikke følger helt med. Det går seg sikkert til etter hvert. Nå sover både Petter og Musika etter turen, så det er kjekt.

 

Våknet du til snø i dag?

 

___________________________

#hverdag #snø #slapp #helg #tur

___________________________

12 kommentarer
    1. Hege Kristin: Ikke her heller nå, så håper den holder seg borte til desember igjen 😛 Dette er i og for seg vinterens første snøfall her vi bor, så kan jo i grunn ikke klage så mye 😛

    2. Iselin Renée: Jeg syns jo liksom det at når snøen først kommer, så kunne det jo vært såpass kaldt at den faktisk blei liggende uten at det blei så mye klin overalt 🙂

    3. Ja vi fikk snø vi også..men den var tørr og fin! Ser ut som det var litt tyngre nå på kvelden..men blir spennende å se om den er der i morgen tidlig..ligger ca en eller to centimeter..Ja enten får snøen komme, eller forbli borte!! 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er noe med det. Skal det bare bli klin så kan det holde seg unna, syns jeg. Men det er jo fint når det kommer litt og at den ligger tørr og fin 🙂

    5. Her har det vært et hvitt lag i mange uker..kom litt snø i dag også..men det er bare et tynt lag på bakken :)) Sikkert bra for hunder å trene seg litt og vært ute :)) Ha en fin kveld <3

    6. Margrethe: Skal den først komme, så syns jeg jo den kan bli liggende, tørr og fin 🙂 Er liksom bare teit at den smelter i det den lander liksom. Her lå den jo noen få timer da, før alt var borte pga mildvær. Null regn i dag, så det var bare varmt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg