HUND & KATT- OPPDATERING OM PETTER ETTER NY TUR HOS VETERINÆREN.

 

Ting blir i alle fall litt enklere. 

 

På mandag var vi igjen tilbake til kontroll hos spesialisten i Fredrikstad. Spesialisten elsker Petter. Det er nesten så jeg må sloss om å få han med meg hjem igjen. Jeg blir jo bare kjempeglad når noen liker dyrene mine, så jeg syns jo det er koselig. Han er en fin og morsom skrue som oppfører seg veldig bra. 

Øyedråpene gjør jobben sin, men det tar tid. Han har forsatt stjerner i øynene, som jeg kaller det, men det er ikke like hissig lenger. Det er på vei til å trekke seg tilbake. Likevel kunne hu fortelle at disse grå prikkene som er synlig på øyet, de som var grønne til å begynne med, aldri kommer til å forsvinne.


Det ser jo ut som at han har stjerner i øyet. 

Det er jo litt kjipt da. Jeg trudde kanskje de ville bli borte med tiden de også, men det blir de altså ikke. Men, så lenge han faktisk ikke er plaget med de så spiller det i grunn ingen rolle. Det viktigste er jo at øynene funger som de skal. Det er kun det ene øyet som er plaget med dette. Ikke begge to.

Til å begynne med måtte han få salve to ganger dagen og dråper fire ganger dagen. Så gikk vi ned til kun dråper fire ganger dagen. Nå kan vi trappe ned med dråpene til kun to ganger dagen, visst nok. Det gjør i alle fall ting litt enklere. Og så skal vi ikke tilbake til kontroll før i slutten av mai igjen. 

 

Løper du mye til veterinæren? 

 

______________________________________

#hundogkatt #hund #øye #kronisk #veterinær

______________________________________

10 kommentarer
    1. Så godt å høre at det går rett vei!! Det var gledelig!! Spiller jo ingen rolle om de prikkene er der..så lenge de ikke gjør noe skade..Jeg renner ikke ned døren hos vetrinæren nei..friske og raske hunder..kun vaksine..Zevs hadde noe sår som grodde sakte, men gikk over til slutt det også..HA en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, heldigvis går det den rette veien 🙂 Hu sa også at dette greiene satt langt ut på øynene så jeg måtte regne med tilbakefall uansett, men dråpene er i alle fall de beste til å holde de borte, så krysser fingrene for at det i alle fall ikke vil bli vondt hvis det skulle komme tilbake i ny og ned.

      Friske og raske dyr er det beste 🙂

    3. frodith: Ja, å slippe unna med to ganger dagen er jo lett som bare det, i forhold til 4 ganger. Det har jo hjulpet at jeg har vært sykemeldt og sjeldent jobbet fulle dager, så da har det liksom gått. Men 4 ganger når man jobber fult er jo nesten umulig. Da blir det jo en gang før man reiser på jobb og så skal man liksom skvise inn tre ganger til fra etter jobb til man går å legger seg, noe som ikke er så mange timer. Nå er det jo bare morgen og kveld for å gjøre det enkelt 🙂

      Mulig jeg må øke dosen hvis han får utbrudd igjen, men da er det sikkert bare for en periode 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg