BLOGGERE- EN LITEN OPPRYDDING I FØLGERLISTEN.

 

Noen ganger må man bare rydde litt.

 

Jeg har så mange fantastiske blogger som jeg følger, at jeg ofte har dårlig samvittighet for at jeg ikke tilbringer mer tid hos hver enkelt for å snakke litt sammen i kommentarfeltet. Jeg syns det er litt ekstra koselig da, når man kan ha en liten samtale inne på bloggen til folk. Ikke bare hei og ha det.  

Å bare hive ut en kommentar som “ønske deg en fin dag” blir liksom litt kjedelig, syns jeg. Jeg liker å lese innleggene og jeg liker å kommentere der etter. Har jeg dårlig tid kan jeg fint skrive noe sånt som “dårlig tid, kommer tilbake siden, ha en fortsatt fin dag”. Da har man i alle fall vist at man er der. 

Jeg har fått en del følgere på denne bloggen, noe som er hyggelig. Men, det er ikke mer enn rundt halvparten av det tallet som faktisk viser seg å være inne på bloggen min. Det er helt greit. Noen liker å følge folk i håp om at de skal følge en tilbake slik at de får flere lesere. En ærlig sak det. 


Nakenfisen gidder ikke følge med på noen. Han ligger helst under teppet for å sove. 

Men, når jeg gjennomskuer de for det, og de i grunn ikke har en blogg jeg syns er kjempeinteressant, i forhold til mine interesser, så har jeg null dårlig samvittighet for at jeg sletter de fra listen over blogger jeg følger. Jeg bruker den listen ganske hyppig. Jeg syns det er lettere å følge med folk der. 

Noen blogger mer enn andre og da er det fort gjort at de som ikke er like aktive forsvinner litt i mengden nedover feeden min, og jeg kan da fort glemme de litt bort. Derfor går jeg heller inn på listen over blogger jeg følger og trykker meg inn den veien, for å være sikker på at jeg ikke går glipp av noen. 

Da er det noen ganger greit å rydde litt der, slik at man lager plass til de bloggene man faktisk vil lese. Jeg syns det er kjempehyggelig at folk legger meg til, men det er liksom ingen vits hvis man likevel ikke skal lese bloggen min, tenker jeg. Da er det hyggeligere med en enkel kommentar på et innlegg.

Jeg er der at jeg alltid, uten unntak, går inn på bloggene til folk som kommenterer min blogg. Jeg scroller meg gjerne litt nedover og kommenterer tilbake hvis jeg finner et innlegg jeg liker. Stort sett kommenterer jeg tilbake uansett. Fanger bloggen nysgjerrigheten min klikker jeg på “følg” knappen.


Det er viktig å omgåes de man trives med. Alle plasser. 

Noen ganger viser det seg at den bloggen kanskje ikke var så interessant, gøy eller spennende likevel. Da klikker jeg de bort. Hvis vedkommende likevel følger meg og er inne å kommenterer på min blogg går jeg uansett inn på vedkommendes blogg og legger igjen en kommentar tilbake.

Jeg syns det er hyggelig. Jeg setter tross alt pris på at de faktisk tar seg tid til å lese min blogg. Skriker kommentaren lang vei at vedkommende ikke har lest innlegget i det hele tatt, men bare tastet ut noen få ord, er det ikke alltid jeg gidder å ta meg bryet med å kommentere tilbake. Sorry, men sånn er det.

Nå har jeg i alle fall tatt en liten opprydding, og “blogger jeg følger” listen blei redusert med rundt 30 blogger. Nesten alle av de jeg slettet hadde ikke vært aktive siden tidlig, eller i midten av 2016, så jeg trur ikke det er noen som kommer til å savne meg uansett. Noen ganger må man bare rydde litt.  

 

Har du mange følgere som egentlig ikke leser bloggen din? 

Følger du mange blogger du egentlig ikke leser?

 

___________________________________________

#bloggere #følger #følgere #kommentarer #hyggelig

___________________________________________

37 kommentarer
    1. Margrethe: Trur nok det er mange som har mange følgere, men ikke fult så høye lesertall 🙂 Det gjør jo i grunn ingenting, men jeg syns det er greit å rydde plass til de jeg faktisk liker å lese 😀 Slik som deg <3

    2. Jeg har nok det som det samme du sier, ikke har publisert på en god stund. Så det er utrolig synd, men slik blir det jo når dem ikke publiserer noe på lang tid! Men, prøver å lese alle 🙂

    3. Jeg har hatt noen opprydningsaksjoner selv. Men er en stund siden sist. Og må jo si at de som bare slenger inn en random kommentar, ikke akkurat fenger min interesse heller.
      Det siste halve året i alle fall, har jeg hatt så dårlig form, at jeg har vært innom og lest blogger, gjerne uten å kommentere. Noen ganger leser jeg bare overskrifter og kikker på bildene. Formen er ikke så god alltid. Men jeg koser meg med å lese blogg. Og har dessverre ikke fått skrevet så mye blogg selv.
      Ikke akkurat skrivesperre, men rett og slett blir det for slitsomt å konsentrere seg lenge om gangen.
      Men jeg glimter til imellom, og kommer innom med et lite blogginnlegg sånn dann og vann 🙂

    4. Før, når det var “venner” som var greia, og ikke “følgere” så er det bare å innrømme.. Jeg var en av de som la til flest mulig, i håp om at mest mulig skulle vite om MEG og MIN blogg. Så til slutt fikk jeg vel sånn omtrent 2000 “venner” her inne, hvor jeg ikke egentlig “fulgte” en brøkdel av de en gang, men jeg la de til først og fremst for at de altså skulle følge MEG xD
      Men når blogg.no gjorde om “venner” til “følgere” tok jeg en skikkelig Game of Thrones – jeg utryddet hele listen hardt, brutalt, fort og effektivt, før jeg så bygget den bittelitt opp igjen ved å kun legge til de jeg faktisk var interessert i å følge selv, litt uavhengig om de følger min blogg tilbake.
      Så akkurat nå har jeg 16 stykker under “Blogger jeg følger”. Men det er kun fire av de som er aktive lengre i dag. Og du er faktisk en av dem. Så hvis jeg får ta frem Game of Thrones igjen så kan vel du anses litt dronninga sjæl Deanerys Targaryen som har vært med så og si siden starten, og overlevet som både en blogg jeg følger og et medmenneske jeg fortsatt har og anser som en venn, til tross for at vi kanskje ikke egentlig kjenner hverandre så godt. Ei som til og med overlevde den gigantiske infernoen som var da jeg slettet ALT og ALLE, ved å reise deg fra asken igjen litt etterpå som en føniks. Okei, ikke at Daenerys er en føniks, men, argh, ja, tror du skjønner hva jeg mener likevel.
      Ah, og nå skjønner jeg forresten at jeg også kanskje heller burde sammenlignet deg med en annen GOT-karakter som fremdeles er med og har vært med siden starten, noen som heller har et sterkere forhold til ULVER fremfor DRAGER som altså er Daenerys gloheite kopp te, men. Argh… xD Jeg er “bare” en dødelig fis jeg også, okei? xD
      POENGET ER: Føniks, eller ikke føniks. Ulv eller drage… Du har kinda vært her siden starten, jeg har ikke alltid vært like flink til å glane gjennom vinduet ditt hele tiden, og det er ikke fordi det nødvendigvis er så skittent, men. Argh, nå begynner jeg på igjen. JEG SYNS DU ER ALLRIGHT!!!! Punktum og utropstegn.!

    5. Er så enig med deg 😛 Legger merke til mange som legger meg til, så legger jeg jo de til sant. Og etterpå har de sletta meg 😛 Så følger med på det selv, for det synes jeg er bare tull.. Og prøver å følge med på hva andre legger ut 🙂 Har jo noen jeg må innom hver dag, men andre sjekker jeg nå og da 🙂 Men er som deg der sånn sett ja 🙂
      Legger jo også veldig merke til de som aldri leser det jeg skriver også 😛 Da er det ikke like fristende å inn for å kommentere tilbake heller ;o

    6. Hei og god morgen !
      Ja her kjenner jeg meg veldig igjen………… Jeg har mange følgere som aldri har lagt inn en kommentar på min blogg….. jeg følger de jeg ser er interessante 🙂 Det er jo ikke alltid man klarer følge med hva de fleste legger ut…. men jeg liker å prøve oppdatere meg. Jeg har ikke flere jeg følger enn at jeg klarer komme meg innom de av og til iallefall 🙂
      Tror jeg skal gå igjennom denne listen min etter hvert jeg også 🙂
      ha en flotters dag 😀

    7. Lurt å rydde opp engang i blant..og jeg er akkurat som deg..går inn på de som følger meg, og jeg følger som regel de tilbake..men har også merket at noen bare føler meg for å få meg som føler..også går det en dag, så sletter de meg..Det syns jeg er litt ufint..og sletter de også..om jeg finner ut av hvem det var..Skjedde mye i begynnelsen..nå har jeg en fast base av følgere..og trives med de..må ha såpass få at jeg klarer å gå innom alle “mine” i løpet av dagen..

    8. Føler nok at jeg har en god del følgere som ikke leser ordentlig, men jeg har veldig mange følgere som ikke kommenterer heller f. eks. 🙂 Fant ut av dette ved å ha en leserundersøkelse. Er nok lurt å rydde litt i leselista noen ganger. Selv gjorde jeg det her om dagen 🙂

    9. Hei og hå 🙂 Ja nå er jeg spent på om jeg er radert ut og kastet ut i mørket 😛 Jeg måtte inn å se på hvor mange følgere jeg har eller hvor mange jeg følger, og kom til 71. Av de så er det kanskje rundt 10 stykker som man kan si man har et slags forhold til. Det går jo i bølger med blogginga, sånn er det bare. Og da er det naturlig at det også går litt i bølger med kommentarer. Men prøver og prøver.. men rekker ikke over alle innlegg. Det innrømmer jeg tvert 🙂

    10. Eva: Nei, noen fenger ikke min interesse i det hele tatt og da trykker jeg ikke på følg knappen 🙂

      Jeg har hatt det slik som deg i det siste, og jeg veit det jo om deg, så deg sletter jeg ikke uansett <3

    11. Aylar Von Kuklinski: Det var nok mye slik før, for veldig, veldig mange 🙂 Før jeg liksom kunne så mye om det så var jeg nok litt der jeg også, men slettet folk underveis for det om 🙂

      Husker ikke nøyaktig antall på forrige bloggen min, men var oe rundt 480 stk. Jeg leste garantert ikke mer enn 20 av de selv 😛

    12. Søtmonsen ): Jeg syns det er skikkelig ufint å gjøre slik. Men, da er det jo greit man kan slette de tilbake 🙂

      Jeg har noen som jeg kun er innom innimellom også, men har liksom alle dere faste jeg må lese hos 😀

    13. Etdiktomdagen: Ja, noen legger deg jo til og så fort man følger de tilbake så liksom sletter de deg. Det syns jeg er litt ufint 😛

      Nei, ikke alle dager rekker til å følge de faste heller, men jeg prøver. Jeg prioriterer dere først hvis jeg har litt dårlig tid, eller formen ikke er så godt <3

    14. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg syns det er litt ufint jeg altså, og slette de man følger så fort de følger en tilbake. Da er det like greit å bare slette de igjen, tilbake 😛

      Greit å ha litt oversikt også 🙂

    15. truecrimenorge.blogg.no: Jeg digger bloggen din (om det er lov å si med tanke på hva du blogger om) 😀

      Kommer til å lese mye hos deg og du skal ikke se bort i fra at det dukker opp maaaaaasse spørsmål underveis 😉 Håper ikke du bli lei meg. Ha ha..

    16. ingagilberg.blogg.no: Ja, noen ganger er det greit å rydde litt altså. Ikke fordi at alle jeg følger må følge meg, men slike som legger meg til og så fort jeg følger de tilbake så sletter de meg, da har jeg null dårlig samvittighet for å slette de tilbake 😛

      Jeg trur jeg har hatt deg en stund på listen min, men har nok ikke vært veldig aktiv. Jeg har vært mye syk det siste halve året så jeg har prioritert de faste jeg har fulgt i mange år 🙂 Men, så har jeg kommer over bloggen din mer og mer i det siste, og det viser seg jo at jeg liker deg, så skal helst klart bli flinkere til å ta turen inn til deg også 😀

    17. dedicat: Du blir aldri borte fra listen min 😀

      Det er vanskelig å følge opp alle 100%, så jeg prøver å prioritere de jeg følger fast- er jo inne hos deg ganske ofte, men brått har du vært litt aktiv og da har jeg gjerne et par innlegg å lese 😀

    18. Malin: Det tar mye tid å skrive egen blogg, svare på kommentarer på sin egen blogg i tillegg til å kommentere hos andre bloggere, så det er fult forståelig at man noen ganger prioriterer litt annerledes 🙂 Deg følger jeg alltid 😀

    19. Har ikkje tid å lese så veldig mye blogger for tiden, er mye jobbing på meg – men må jo innom noen av de faste som man har leste lenge <3 <3

    20. Eg er jo her innimellom…..og kanskje med mindre trening og mer vanlig jobbing så kan man også blogge..er ganske vanskelig med 2 skoler, jobb, team klienter, noen ganger legger eg meg jo 4 5 6 fordi undervisningen tar så lang tid…er spennende,men eg kjenner eg er litt sliten <3
      Glad eg er på din liste -du er på min også..men eg ser færre og færre er....mange eg fulgte før blogger ikkje lengre....:(

    21. Frk Dahl: Nei, akkurat det bildet var jo litt dårlig, siden man kun ser ansiktet og de faktisk har bittelitt pels der 🙂 Takk- han er en søt liten skrue 😀

    22. cuskima: Noen perioder er mer travle enn andre. Finner nok en god balanse etterhvert, skal du se <3

      Og det er hyggelig at du er her innimellom 🙂 Kjedelig at det er mange som har sluttet å blogge, men håper du har noen igjen da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg