HUND & KATT- HJEMMELAGDE HUNDEKJEKS.

 

Gi hunden noe ekstra godt!

 

I dag har jeg gjort ting jeg ikke kan, igjen. Noen ganger får jeg bare innfall av å gjøre noe og i dag blei det rett og slett hjemmelagde hundekjeks. Jeg har bestilt en form som er formet som hundebein, men den har ikke kommet enda, så i dag blei det rett og slett hundekjeks som er formet som giraff. 

Jeg var ikke så fryktelig nøye i dag, så kjeksene er litt desformerte, og litt ujevne i tykkelsen, men smaken er uansett den samme. Både Petter og Musika sluker de, så trur i alle fall de falt i smak. Jeg smakte på en liten bit jeg også, men verken smaken eller lukten falt i smak hos meg altså. Kremt.


Oppskriften er hentet i fra “Ulvehunden” nr. 3 -2015 av Anne-Birgitte Larsen.

Oppskrift:

– 2 1/2 kopp hvetemel

– 1/2 kopp maismel

– 1 bunt ferske gulrøtter, hakket eller revet

– 2-3 friske bananer, skrelt og most

– 1 pisket egg

– 1/3 vegetabilsk olje

– 1/2 kopp kaldt vann

–  1 ss brunt sukker (kan droppes siden bananene er så søte i seg selv)

Kjeksene stekes midt i ovnen på 175 grader i 30-35 minutter. Hvis du syns kjeksene er for myke kan du la de stå i ovnen i ettervarmen med liten åpning på ovnsdøren i ca. 20 minutter. Oppbevar dem i en lufttett beholder, eller frys ned og ta opp etter behov. Passer ikke til hunder som reagerer på mel!

 

Har du bakt hjemmelagde kjeks til hunden før?

 

_________________________________________________________________

#hundogkatt #hund #hundekjeks #godbiter #hjemmelagd #kjeks #banan #gulrot

_________________________________________________________________

23 kommentarer

Siste innlegg