HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Det er ikke bare lett å holde seg våken. 

 

Jeg sovnet på sofaen jeg. Jeg har ikke en gang peiling på hvor lenge jeg sov, men jeg gikk i alle fall glipp av hele første omgang av håndballkampen. Jeg trudde jeg så en kamp før Norge spilte, så jeg har nok sovet i nesten 2 timer, for jeg husker stillingen var 6-5 på den første kampen jeg så.

Det er litt teit å sovne på sofaen så seint på kvelden, spesielt så lenge, for da er det så mye vanskeligere å sovne når man bør sove. Jeg trur det er disse medisinene mine som gjør at jeg sovner. Trøttheten slår brått inn et par timer etter at jeg tar de. Det gjorde de ikke før, men nå slår det liksom ikke feil. 

Og, det er i grunn bra at jeg blir trøtt av de, for da sover jeg bedre. Men, det er litt tidlig å bli trøtt sånn i syv-halv åtte tiden. Det er ikke alltid jeg merker at jeg blir trøtt og sovner en gang, jeg bare sovner. Tar jeg tablettene seinere så er jeg helt ødelagt dagen etter. Da sover jeg mer eller mindre hele dagen.

Det er ikke noe særlig, for da har jeg ikke energi til noe, verken jobb eller tur med Petter. Det er vanskelig å finne en god rutine som fungerer både på kvelden og dagen etter. Jeg får prøve meg litt frem og se om jeg venner meg til dosen etter hvert. Nå skal jeg prøve å sove igjen, før jeg våkner helt. Natta. 

 

Følger du med på håndballen? 

 

____________________________

#hverdag #natten #trøtt #håndball

____________________________

6 kommentarer
    1. Hmmm…. ikke lett med sånne bivirkninger da! Kjedelig om en ikke får sove ordentlig om natta! Jeg er glad i håndball, men jobber så mye akkurat nå, så jeg var ikke helt klar over at det var igang….. får ta det igjen utover i uka! Klem <3

    2. Ja det er ikke lett å vite hva man skal gjøre..regner med du har fått en type som jeg også bruker..menjeg får ikke de bivirkningen..men når jeg hadde større dose..fikk jeg hangover..så nå bruker jeg bare 50mg rett før jeg legger meg..og er ikke mer trøtt om morgene..men vet mange sliter.. håper det gir seg etterhvert..hører at det kan skje..om det er samme type..håper du får sove til natten nå da..og ja, jeg følger med på håndball!Gøy!! Ha en så god natt som mulig!

    3. Jeg prøver å følge med men jobber en hel del så er ikke lett. Håper du finner en løsning på medisiner og søvn. Ikke enkelt det der 🙂

    4. Margrethe: Nei, det er ikke bare lett å finne ut av. Er jo like kjedelig å være megatrøtt tidlig på kvelden, som å være supertrøtt hele neste dag. Hvis jeg ikke finner en god balanse må jeg nesten be legen om noen nye medisiner 🙂

      Jeg ser kun på håndball i desember- ikke ellers, da syns jeg det er kjedelig 😛 he he

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har ikke hatt noen positiv effekt på disse tablettene i forhold til smertene før jeg var oppe i 40 mg om dagen, og håper nå at 50 mg skal være det magiske tallet slik at jeg skal greie å jobbe fult igjen snart 🙂 Men så var det denne hangover bivirkningen da. Er jo ikke så gøy å være megatrøtt hele kvelden, og det er jo ikke noe greit å være supertrøtt hele dagen etter heller. Fungerer liksom ikke helt da. Så hvis jeg ikke finner en god balanse etter hvert så får jeg vel bare be legen finne nye medisiner til meg 🙂 I kveld skal jeg trene og litt sånt, så satser på jeg greier å holde meg våken 🙂

    6. Malin: Åhh, kjedelig å jobbe under håndballen :O Men, finalen er jo det viktigste, hvis Norge spiller 😉

      Ja, satser på jeg finner en god balanse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg