HVERDAG- NÅR HJEMMELEKSEN ER LITT VANSKELIG.

 

Hjemmelekse var ikke bare lett. 

 

Sist jeg var hos psykologen fikk jeg en liten hjemmelekse. Liten og liten, allerede hos psykologen skjønte jeg at jeg måtte grave langt inn i tanker og følelser, men det er ikke alltid like lett. Oppgaven høres liksom litt lett ut, men desto mer man tenker, desto vanskeligere blir det egentlig, på en måten. 

Likevel kan man ikke akkurat la være å tenke under denne oppgaven heller, så da er man egentlig like langt. Hjemmeleksen gikk ut på å finne verdiene man har innen jobb, fritid og relasjoner og veien til personlig utvikling. Verdier innen jobb, fritid og relasjoner var vel grei nok, bare man kom i gang litt.

 

Veien til personlig utvikling står jeg i grunn helt fast på. Personlig utvikling liksom. Det å sette seg mål i livet er jo greit nok, men det er jo ikke helt det det går i her. Personlig utvikling er vanskelig! Jeg står litt fast der. Jeg har tenkt hele uken og litt til, men jeg står liksom litt fast på den. Helt stille i hjernen.

Jeg får vel sove litt på den og tenke hardt i bilen på vei til psykologen i morgen. Jeg har i alle fall alt det andre på plass, så om jeg ikke kommer helt i mål er det ikke verdens undergang. Det viktigste er vel i grunn bare å få i gang prosessen med å faktisk tenkte litt rundt dette. Og den prosessen er i gang. 

 

Syns du slike oppgaver er vanskelige?

 

____________________________________________________

#hverdag #psykolog #hjemmelekse #verdier #personligutvikling

_____________________________________________________

30 kommentarer
    1. Det viktigste er vel bare å sette i gang noen tanker, så kanskje den personlige utviklinga kommer av seg selv etter hvert…Og man trenger jo ikke tenke så “stort”..:)) Nydelig bilde av deg :))

    2. Ja, jeg blir helt stresset av sånt jeg, er ofte redd for ikke å ha forstått oppgaven riktig. HVA MENER DE liksom… Jeg måtte nok spurt MYE før jeg gikk hjem…snakk om å måtte være flink pike liksom… :_D Ha-ha

    3. frodith: He he.. Jeg kjenner litt på den jeg også. Men så tenker jeg sånn at dette er jo mitt liv og mine tanker, så jeg kan jo på en måte tolke den litt som jeg føler 🙂

    4. For et nydelig bilde av deg <3 Personlig utvikling...Det må jo være hvordan du kan utvikle dine egenskaper til å bli en bedre deg skulle en tro? Jeg har blitt dårligere. I dag klarte jeg kun 6 friterte bananer så her skal det settes nye mål, eh magemål hahaha Tror ikke det er heeelt det samme 😉 God klæm <3

    5. Det er ikke sikkert for tenk om du er den beste utgaven av deg selv? DET bør jo sjekkes først 😀 Har aldri hatt mitt hode hos psykolog, tipper de hadde sendt meg hjem som et håpløst tilfelle hahaha

    6. Ja sånne oppgaver er vanskelig! men tror nok som du sier, at det går ut på å få i gang tankeprosessen…Så det er nok godt nok det! Lykke til!

    7. Slikt er vanskelig! Men kanskje akkurat det at du ikke fant svaret er noe dere kan snakke om videre. Kan hende det kommer etterhvert. Har selv fått hjemmelekse fra psykologen, å må si de leksene deres er alt annet enn enkelt 😛
      Ha en kjempefin dag <3

    8. ladyaugust: Det kan godt være, men da tenker jeg at denne oppgaven muligens hadde vært enkel å løse, for da burde jeg på en måte å ha visst det? Eller i alle fall følt det, kanskje? I alle fall må man tenke og det er ikke alltid like lett 😛 ha ha..

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg tenker også det 🙂 Og uansett er det jo ingen andre enn meg som sitter med “fasieten”, om man kan si det slik, så det får jo bare ta den tiden det tar til jeg føler meg fornøyd med svaret 🙂

    10. Mia: Ja, noen ganger er det enklere å tenke høyt sammen med noen og få litt tips og råd underveis 🙂 Psykologer veit å få i gang tenkeprosessen i alle fall.

      Håper du har en fin-fin dag i dag <3

    11. Norskfriluftsliv.: På sikt tenker jeg at det faktisk kan være godt å sette ord på ting. Visse ting i livet snakker jeg ikke om med folk, og det bygger til slutt opp en mur med følelser man ikke helt veit hvordan man skal takle 🙂 Og det er i grunn veldig kjekt å bare pøse ut med ting til noen som ikke kjenner til saken fra før, uten at man trenger å føle at man sier noe feil i forhold til andre 🙂

      Tusen takk <3 Håper dagen din er fin-fin 🙂

    12. Jeg toro kanskje personlig uvikling betyr å kjenne seg selv litt bedre og sette mål. For eksempel kan det være å bli flinkere til å si nei om man alltid sier ja på bekostnign av hva man føler 🙂

    13. ladyaugust: Ja, det å kjenne seg selv bedre trur jeg også 🙂 Og til en viss grad sette mål, men hvis man leser litt om det så er det liksom ikke det å sette seg mål heller, på den måten folk gjerne gjør: nyttårsfortsetter, for eksempel. Litt mer veien for å få det bedre, kanskje. Vanskelig altså, for det finnes nok mange måter å tolke personlig utvikling på 🙂 Litt spennende er det jo også 🙂

    14. Det er utrolig vanskelig å svare på. Det jo noe man tenker skjer “automatisk”. Og for de som det ikke skjer med… ja de passerer man vel på en måte? Jeg tror utgangspunktet for hvordan man ser på livet, vil farge svaret. Mange tror på skjebner og karma, og vil nok tenke at utvikling er noe annet – enn meg som er nulltroende og super-irriterende realist. :-p Men om jeg har personlig utviklet meg? Tja, jeg håper det…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg