HVERDAG- LIVSTEGN.

 

Jeg har liksom vært syk oppe på det å være i dårlig form- men jeg lever. 

 

Onsdag for 2 uker siden kjente jeg at jeg begynte å brygge på en forkjølelse, eller noe. Fredag slo det helt ut! En vanlig forkjølelse oppe på det å konstant gå med influensafølelse og senebetennelse og jeg veit ikke hva i kroppen, uten å egentlig være syk, resulterte rett og slett i manneinfluensa. 

Jeg var syk hele helgen, men følte meg i grunn ganske grei på mandagen. Litt tett i pappen, men grei form ellers liksom. Så kom onsdag kveld, i forrige uke, og jeg begynte såvidt å kjenne det i halsen. Jeg som aldri har vondt i halsen, uansett hva det måtte feile meg. Torsdag våknet jeg uten stemme! 

Jeg har lært hundene tegn til alle kommandoer, bortsett fra til “vær så god” når de skal få mat. Stakkars hunder lå der i noe som sikkert føles ut som en evighet og ventet på de magiske ordene for å få mat i magen. Alt jeg fikk ut var et svakt skvik fra halsen. Jeg kan jo bare skryte av at de faktisk er lydige. 

Jeg må nok finne ut et tegn for det også, tilfelle jeg mister stemmen i fremtiden også. Jeg har altså vært 5 dager uten stemme. Har jeg vært heldig har jeg greid å skvike ut 3 ord i slengen før stemmen har sprukket helt. Jeg har mer eller mindre hvisket i fem dager, og alle veit vel hvor plagsomt hvisking er!

Først i dag greier jeg å snakke tålig normalt. Jeg er hes, men jeg greier å snakke. Det har jo vært krise for meg, som den skravlebøtta jeg er og ikke ha kunnet snakke på 5 dager. Jeg har levd på halstabletter, te og varm sjokolade i håp om at det skulle gå over, men det har i grunn ikke hjulpet noen ting. 

Jeg har sendt melding til sjefen om at jeg i det minste kan snakke igjen, men at forkjølelsen med snørr, hoste og det som hører til fortsatt henger i, for å høre med henne om det er greit at jeg kommer på jobb i morgen hvis jeg fortsatt kan prate da. Jeg vil ikke risikere å smitte hele kontoret heller liksom. 

Jeg får bare vente på svar. Nå skal jeg pakke meg litt inn under dynen i sofaen føre jeg skal finne sengen. Jeg er en smule trøtt og sliten i dag, men sliter litt med å sove. Mye pga tørrhoste om natten. Jeg har snart hostet på meg skikkelig magemuskler liksom. Like greit siden jeg ikke har fått trent denne uken. 

 

Har du fått den årlige forkjølelsen enda?

 

__________________________

#hverdag #livstegn #forkjølelse

__________________________

16 kommentarer
    1. ugh, jeg har ikke hatt den årlige forkjølelsen enda. men den kommer vel typ rundt desember eller ETTER. hadde en forkjølelse i sommeren da, men tror ikke det er den “årlige” slik som min pleier å være..

    2. Mia: Ja, jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet- jeg prøvde alt mulig for at de skulle forstå at det var greit å gå å spise 😛 Jeg endte til slutt med å måtte hente Petter og leie han inn på rommet og peke på maten- selv da lurte han veldig på om det var greit 😛 ha ha..

    3. Har nok fått forskjølelsen jeg også, ja! Skjønner godt du ikke vil risikere å smitte hele kontoret.
      God bedring! Selv får jeg ikke sove nå pga vond hals . Noe dritt!:P

    4. Så kjedelig!! beste medesin er å spare stemmen og ikke hviske eller snakke.. ja du må nok lære de tegnspråk disse hundene..hihih..jeg er fæl til å ha tegn sammen med stemme..så det hadde nok godt bra her..hihih. God bedring!!

    5. Hei!
      Jeg har hatt den – forkjølelsen………… og alle rundt meg ser ut til å få den og ha den nå i disse tider. Stemmeløse og feber og verking i kroppen………… snørr og hoste……..
      Bra du er på bedringens vei!!!!
      Fortsatt god bedring til deg 🙂
      klem

    6. buroyfoto: Fikk lov av sjefen å komme i dag, så lenge jeg ikke var oppe i fleisen på alle andre- ha ha.. Jeg har gjemt meg inne i hulen min i hele dag og hostet inn i armen liksom 😛 ha ha..

      Huff- god bedring til deg også 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er jo det- jeg bruker jo tegn til absolutt alle kommandoer, i tillegg til stemmen (jeg kan altså bare bruke tegn uten stemme og de likevel veit hva jeg mener), men jeg har jo aldri tenkt tanken på at jeg trenger et tegn for “vær så god”. Ha ha.. Men nå må jeg komme på noe lurt noe til det også, bare sånn i tilfelle 😛

      Det er jo klin umulig å ikke snakke på en hel dag 😛

    8. Etdiktomdagen: Forkjølelse er noe dritt altså 😛 Håper den blir bort for evig lenge nå. Føles litt ut som at den heller er på vei tilbake, siden jeg nå har begynt å snørre igjen.. Ha ha..

    9. Trøsteklemmer 🙂 Ikke greit når stemmen forsvinner og pappen tetner til, og det sprenges innvendig og så mye vil ut 😀 Men godt å høre at det går rette veien. Hadde et snev her for et par uker siden,, men klarte å ”kaldkvele” influensaforsøket i fødselen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg