HVERDAG- NÅR MAN IKKE LENGER HAR KONTROLL PÅ DAGENE.

 

Det er ikke bare lett når dagene føles helt like. 

 

Jeg var helt sikker på at det var mandag i dag. Verken damen på bilverkstedet eller jeg skjønte noen ting når jeg sa det var mandag, mens hu sa det var tirsdag. Jeg kunne ikke huske at jeg var på jobb i går. Jeg kunne ikke en gang huske at jeg var utenfor dørene og trudde derfor det var søndag.

Når det gikk opp for meg at det faktisk var tirsdag kunne jeg brått huske at jeg såvisst var på jobb i går, ganske seint på dagen, for så å reise inn til Lillesand for å ta røntgen, eller MR, eller hva det nå er jeg har tatt. Jeg var ikke hjemme før kl. 20.01 faktisk. Jeg kan huske jeg var helt utslitt når jeg kom hjem.

Gleden var ganske stor når det viste seg å være tirsdag og ikke mandag. Det er ikke bare lett når dagene føles helt like. Én dag nærmere helg! I helgen skal jeg i bursdag til ei av mine bestevenninner fra ungdomsskolen. Man blir jo bare 30 år en gang så det må feires. Jeg gleder meg til å se henne igjen. 

Det går alt for lang tid mellom hver gang. Sånn er det når man bor evig langt i fra hverandre. Hu bor i Strömstad. Derfor må jeg også sko om bilen før jeg reiser oppover. Her nede er det sjeldent man trenger å bytte dekk før slutten av november. I morgen er det meldt sludd og greier i Halden.

Da er det greit å være litt forberedt. Jeg har null sjanse til å greie å bytte dekkene selv denne gangen, så jeg betaler med glede verkstedet for å gjøre det for meg. Da kan jeg i alle fall være sikker på at dekkene blir plassert riktig vei. Jeg bommet på det sist, typisk nok. Nå har jeg også ny bil med nye dekk.

Nå har jeg altså ikke peil på hvor hvilket dekk skal. Hjelpes. Det er jo reine rakettforskningen det der å bytte dekk noen ganger. Det er helt ok å gjøre det når alt er tilrettelagt. Da er det også helt ok å betale noen som har peil på hva de driver med for å få det riktig også. Jeg konkluderer med at bil er noe dritt. 

 

Har du kontroll på dagene?

Har du skiftet over til vinterdekk enda? 

 

_______________________________

#hverdag #ukedag #vinter #dekk #bil

_______________________________

16 kommentarer
    1. Godt å høre man ikke er den eneste som fjaser med dagene 😛 hihi
      Jaaa, regelen er 15 oktober her. Som oftest må det skiftes lenge før den tid, men i år har vi hatt en vanvittig lang høst! Enda ikke snø, bare hvitt av frost på bakken 😮 Merksnodige saker

    2. Ja, det er så vanskelig å få møttes da også ;o Man har jo som regel noe som tar opp tiden sin, og da er det ikke bare bare å reise heller ;o Må jo liksom ha noen dager når man først skal det 🙂 Alltid digg når det er den veien da, og ikke; er det ikke fredag i dag? Nei, det er onsdag liksom xD Så ja, blir litt en sånn god overraskelse ;P

    3. Ja jeg går ofte i surr..Så du er ikke alene om det..hihi..men godt du fant ut av det da..Ja noen ganger er det greit å betale for å få gjort noe som krever mye av oss..Godt du ikke prøvde det på det..du er vel sta nok til det tenker jeg..hihih..Håper formen holder seg til helgen..tenk litt hver dag, så du sparer energi til det! Ha en god kveld..tirsdagskveld..

    4. så ille når man ikke kan huske dagen før 😛 Jeg pleier ha litt kontroll på dagene 😉
      Kos deg masse og kjør forsiktig 😀
      Her er vinterdekkene på..

    5. Mia: Jeg har jo vært sykemeldt så lenge at jeg ikke veit om det er ukedag eller helg liksom 😛 Og så jobber jeg bare et par timer om dagen, så jeg registrerer det tydeligvis ikke da heller 😛 ha ha..

      Her er regelen 1. november, eller etter forholdene 🙂 Jeg har piggdekk, noe som bråker så veldig, så nå er jeg litt der at jeg ikke vil skifte før det er absolutt nødvendig. Før byttet jeg så fort det var lov, og tok de av så seint som overhode mulig, bare for å poengtere hvor dyrt det er med bil på elendige veier- ekstra slitasje liksom- men så fant jeg ut hvor dyrt det var med nye dekk 😛 ha ha

    6. Mia: He he.. Ja, noen ganger har vi kanskje én natt med litt frost- da kan det være litt glatt på morgenkvisten på vei til jobb, men så er det “varmt” i to uker etter det, så da gidder jeg sjeldent å skifte. Bare kjører litt ekstra sakte i svingene i skyggen 😉

    7. Søtmonsen ): Ja, de gangene jeg har vært oppover så har hu gjerne jobbet og da krasjer det med mine andre planer. Men sånn er det noen ganger. Vi har jo facebook og alt det der 🙂

      Ja, herlighet, ingenting er verre enn å ha fredagsfølelse på en onsdag liksom 😛 ha ha..

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, vi sto liksom der og hu lurte på om det var i neste uke jeg seinest måtte ha dekkene på, siden jeg sa “ikke før onsdag”, men det var jo liksom i morgen allerede 😛 ha ha..

      Nei, nå har jeg kommet dit at jeg bruker hodet til litt mer tenking enn bare hva jeg føler jeg vil 🙂 Jeg har vært ganske så sta på å ikke være på jobb mer enn 2 timer- 3 timer hvis jeg tar lunsj i mellom slagene- og jeg har faktisk greid å jobbe hele forrige uke og denne- bortsett fra de dagene jeg er på behandling. Da pleier jeg å ikke jobbe (bortsett fra i går da) 🙂

      Ha en god kveld videre og en super onsdag i morgen 😉

    9. Silje: Ja, man bli jo helt satt ut av hele greia- men jeg kom jo tilslutt på at jeg både hadde jobbet og vært på utredning. Ha ha..

      Takk 🙂

      Så bra- brått blir det liksom kaldt og glatt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg