HVERDAG- EN VELDIG KJEKK DAG.

 

Jeg blir så glad når jeg greier å gå ordentlige turer.

 

Jeg skulle til behandling hos psykolog igjen i dag. Dagene i forveien har jeg en tendens til å grue meg veldig, noe som resulterer i mareritt om natten om alt det jeg egentlig ikke vil snakke om. Egentlig er det bare bra, for da veit jeg på en måte hva jeg bør snakke om når jeg kommer dit. Lettere å komme i gang.

I dag var det egentlig veldig kjekt å være der, for jeg slapp å fortelle om ting. Psykologen fokuserte veldig på det å forklare hvordan følelser, tanker, kropp og handling henger sammen og hvordan man lettere skal takle slike ting og hvordan det kan henge sammen med smerter i kroppen. Sånn og slik, liksom.


En veldig glad Ulvegutt på tur med en av sine beste venner. 

Jeg gikk ut der i fra med et smil om munnen faktisk, noe jeg ikke har gjort de andre gangene. Det er stort sett veldig tungt etter en slik time. Smilet forsvant ganske brått når jeg kom ut på gaten og nesten frøys ihjel. Jeg skulle på tur med ei til etterpå så jeg måtte faktisk shoppe en ny jakke på veien. 

Like greit, for jeg har ingen greie høstjakker, bare tynne sommerjakker og alt for varme vinterjakker. Jeg husker ikke i farten hva det het der vi gikk, men det var visst gamleveien mellom Kristiansand og Mandal en gang i tiden. Kjempefint sted å gå tur, men flere muligheter for rasteplasser underveis.


Høst i vannet.  

Petter var overlykkelig og endelig få lov til å leke med andre hunder igjen. Han var helt gal i bilen når vi kom dit, mens jeg skulle skifte sko og jakke føre vi gikk. Han, Spliff og Heike går kjempefint sammen, så det er veldig koselig å gå tur med de. Jeg veit ikke hvor langt vi gikk, men vi var ute i 1 t og 45 min. 

Vi gikk ikke i så kjempestor fart, siden jeg er litt treig i bevegelsene for tiden, men det var veldig deilig å bare tusle avgårde med godt selskap. Hundene løp fritt og herjet og koste seg som de ville. En veldig kjekk dag for meg som så sårt ønsker å være i form til å gå turer hver dag. Jeg nyter det mens jeg kan.


Et koselig vann langs veien vi gikk.

Når jeg kom hjem igjen var det bare til å løpe ut med Iimo og hente ved i garasjen slik at jeg fikk fyrt i peisen. Det var skikkelig kaldt inne. Kanskje ikke skikkelig kaldt, men jeg begynte dagen med å fryse og fikk på en måte aldri varmen i meg igjen. Da kjente man godt at det var kaldt inne også. 

Både Petter og Iimo ligger i sengen sin og snorker høyt. Bokstavelig talt. Nakenfisen er overlykkelig for fyr i peisen så han sitter og varmer seg for alt det er verdt. Mini ville ut nesten med en gang jeg kom hjem. Han hadde ligget inne å sovet hele tiden mens jeg var ute. Han trives ute uansett vær. 

 

Har dagen din vært fin så langt?

 

______________________________

#hverdag #tur #hund #høst #koselig

______________________________

10 kommentarer
    1. Dagen har vært ganske bra den, men kald luft her også .. Så bra du fikk en positiv opplevelse hos psykologen, og fint du har vært ute å gått litt :)) Fine høstlige bilder også, mange flotte fotomotiver å se i naturen om dagen :)) Ha en fin kveld <3

    2. FIne høstbilder. Godt å komme seg på tur. Bra med noen fine opplevelser hos pyskolog da, burde jo være sånn, slik at man fikk lyst til å gå dit. Selv om det kanskje er litt slitsomt innimellom …

    3. annebe: Ja, var litt deilig å slippe å prate om alt mulig 🙂 Var veldig mye fint å se i dag, men jeg fikk ikke helt til å ta bilder, så blei med disse tre, som var sånn passe greie i kvaliteten. Ha ha

    4. Så godt å høre!! Både at du har vært på tur! og at timen gikk bedre en forventet!! Herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg