FOTO- EN VELDIG KORT TUR I SKOGEN.

 

Med hund på tur kan alt skje. 

 

Med solen fremdeles høyt på himmelen var det veldig fristende med en tur i skogen. Jeg er avhengig av å holde meg i litt bevegelse, så mens man faktisk er på beina må man bare løpe ut med hundene. Jeg er maks støl i armer og bein etter montering av IKEA-møbler i går, men det får nå bare være.

Vi tok en tur opp på myra, bare at vi valgte å gå litt lenger inn i skogen denne gangen, for å komme oss dit vi var sist. Flott skog med mye spennende å se på. Likevel er det ikke så mye av det som gjør seg bra på bilder, merkelig nok. Det er på en måte vanskelig å fange stemningen slik man ser og føler den.

Iimo forsvant med en gang jeg tok av henne båndet. Petter holder seg alltid rundt meg, men i dag stresset han en del over at Iimo ikke var å se. Jeg ropte på henne hele veien, slik at hu skulle høre hvor vi var, men jeg så aldri noe til henne. Desto lenger inn i skogen vi kom desto mer stresset Petter.

Han begynte å oppføre seg veldig rart. Det kunne se ut som at han haltet litt på det venstre bakbeinet, men vi sto på ei myr så det var ikke så lett å se på det myke underlaget. Han la seg plutselig bare ned og begynte å hyle. Merkelig oppførsel. Han kommer plutselig bort til meg og legger seg ned.


1. En liten Kjøttmeis. 


2. Rare greier.


3. Litt høst.
 

Jeg finner ingenting rart på han. Men så var han også full av gjørme, etter et gjørmebad i bekken, så det var ikke så lett å se noe i det hele tatt. Jeg tok ingen sjanser så jeg valgte å gå hjem igjen. Vi hadde kun vært i skogen i 15 minutter og på tur til sammen 35 minutter. Jeg tar ingen sjanser. 

Jeg har null sjanse å bære 70 kg hund, så jeg går heller hjem mens hunden fremdeles er på beina, enn å risikere at de skal bli liggende i skogen uten å kunne gå. Vi fant Iimo i grøften ved veien hvor vi går inn til skogen. Hu er grei sånn sett, for hvis hu mister oss av syne bare blir hu der hu er. 

Når vi kom oss ut på veien kunne jeg tydelig se at han ikke gikk helt som hans skulle på det venstre bakbeinet. Jeg kunne fortsatt ikke finne noe sår eller noe, så  jeg utelukket i grunn hoggorm ganske fort. Det er ikke lenger siden enn i oktober i fjor at Wolfgang blei bitt av hoggorm i den samme skogen. 

Det hadde jo vært typisk min flaks mener jeg, når alt av veterinæren er stengt og man må reise over en time for å komme seg til noen som tar inn akutte tilfeller. Han gikk greit hele turen hjem, og sluttet å stresse med en gang Iimo kom når vi kom oss ut av skogen. Han virker stiv på en måte. 


4. Når lyset gir et naturlig slør. 


5. Litt høst her også.


6. UFO-krasj ganger tre.
 

Jeg har vasket han og sjekket han fra topp til tå. Jeg finner kun et lite rift bak på hasen. Det ser ikke akkurat nytt ut i dag, men vanskelig å si med tanke på all gjørmen. Han har i alle fall ikke hovnet opp noen plass, så da er hoggormbitt utelukket. Satser på han bare fikk et strekk i beinet, eller noe. 

Jeg skal sjekke han litt grundigere når han har tørket litt mer og han våkner. Nå ligger han som et slakt i sengen sin, med begge bakbeina opp etter veggen og tungen hengende ut av gapet. Standard sovestilling her i huset. Jeg trur ikke det er noe farlig, men jeg liker å være på den sikte siden uansett. 

Er han fortsatt halt i morgen tar jeg en telefon til veterinæren. Noen ganger kan de trenge litt smertestillende hvis de har strekt seg skikkelig. Utenom det stresser jeg ikke mer over det nå. Jeg tviler på han blir verre liksom. Med hund på tur kan alt skje. Brått blir turene mye kortere enn planlagt.

Jeg døde ikke akkurat av å avbryte turen så tidlig heller. Jeg har dårlig kondis til vanlig, men det er jo enda verre nå når jeg nesten ikke har vært i bevegelse de siste to månedene. Jeg burde kanskje begynne litt rolig, men skogen er det eneste stedet hundene kan løpe fritt, så da må jeg gå litt langt da.

 

Har du vært i skogen i dag?

 

_________________________

#foto #hund #skog #tur #høst

_________________________

22 kommentarer
    1. Vakre naturbilder 🙂 Har ikke vært i skogen i dag, men var tidligere i uka og tok selvfølgelig noen bilder..hehe..
      Håper det går fint med Petter og at dere slipper å dra til dyrlegen :)) Fin kveld og fin kommende uke til deg :))

    2. Uff..så skummelt! ja det er ikke gøy når hundene skader seg..skulle ønske de kunne si i fra!! hvor! hihih..jeg bar Jayli en hel tur da hun begynt å halte..eller gikk på tre ben..jeg prøvde alt, men hun hylte når jeg tok tak i labben..var snø, så vi gikk bare hjemover..når jeg nærmet meg hjem, så måtte jeg sette henne ned, for 5 kg er tungt å bære over lang tid! prøvd igjen å se..og der..mellom potene..lå en stein!! og den gnagde hver gang hun tro ned.. så tok bort den..og vips!! ingen halt hund! grrrr…eller jippi! alt ettersom! men lært noe nytt..å sjekke der før jeg tror hun har skadet seg!! Ja hunder kan fort få strekk og andre ting de også…så lurt å se ann, og evt vetrinær om det ikke gir seg.. Så kjedelige for deg! men du fikk deg en liten tur da..og flotte bilder!!! Herlig!

    3. Nydelige bilder 🙂 Men så synd at den rabbagasten skulle rote seg borti noe 😛 Men får håpe det ikke er noe alvorlig 🙂 Her har det høljet i dag. .så knapt vært uttafor døra 🙂

    4. Vi har vært på en times skogstur i dag, sammen med turvennene våre (tante og hunden hennes). Vært strålende vær, og vi har kost oss maks! Kondisen min er på tur opp, for første gang på mange år, og jeg merker at forbrenninga endelig er i gang igjen også, så det begynner å bli kjempemoro å gå lange turer som krever litt av både hund og eier! Det beste er når vi går tur hos tante, for da setter Rasmus så fart at det er som å se en tegnefilm: Du ser bare ei støvsky oppover jordet der. Men han stikker heldigvis aldri av!
      Håper det går bedre med Petter i morgen 🙂

    5. annebe: Tusen takk 🙂 Det var min første skogstur denne uken også, så 🙂

      De sover fortsatt etter tur, så det er i alle fall ingenting som plager han sånn sett og det er bra 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det hender jeg må bære Iimo gjennom den tetteste skogen når hu går i langline, ellers setter hu seg fast i absolutt alt og det gidder jeg ikke- hu veier kun 4 kilo, men jaggu er det tungt som du sier i lengden 🙂

      Ja, under potene er i grunn det første stedet jeg alltid sjekker. Men jeg finner ingenting galt, så trur i grunn han bare fikk en strekk, eller kanskje litt krampe. Han sover fremdeles etter turen så det er i alle fall ingenting som plager han sånn sett, så vi får bare se om han fremdeles halter i morgen 🙂

      Ja, det var deilig med en liten tur- gleder meg til jeg orker å gå laaaaangt slik som før 😀

    7. dedicat: Takk 🙂 Jeg trur det går greit- trur han bare har strekt seg litt, eller fått en liten krampe eller noe. Får ser det an i morgen hvis han fremdeles halter litt 🙂

      Noen ganger er det deilig å bare være inne også 🙂

    8. frodith: Ja, jeg trur det var derfor han stresset så veldig- veldig viktig å vite hvor flokken er <3 Tenker nok han bare strakk seg mens han stresset rundt, eller fikk en liten krampe 🙂

    9. Linda&Rasmus: Høres ut som en flott turdag 😀 Jeg må på en måte begynne helt fra begynnelsen når det kommer til trening og kondis. Jeg har jo forstått litt bedre hvorfor kondisen er så elendig også, så jeg får bare ta babysteps 🙂

      Morsomt med kjappe hunder 😀 Går nok bra med han- tenker han bare har strekt seg, eller fått en krampe underveis 🙂

    10. Linda&Rasmus: Valp passer ikke for meg nå- jeg kommer meg såvidt opp fra sengen/sofaen til at de store får tisset, tenkt da en valp som må ut 40 ganger om dagen, bare for å overdrive litt :O ha ha..

    11. Malin: Han er mye bedre i dag, så var nok bare en liten strekk, eller noe 🙂 Formen min er noe bedre, men det er litt mye opp og ned enda- gleder meg til jeg er bra igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg