HVERDAG- FORANDRING FRYDER.

 

I dag har jeg gjort litt mer enn jeg burde, men jeg måtte bare. 

 

I går, mens jeg likevel måtte til Kristiansand, tok jeg en tur innom IKEA. Jeg hater IKEA, mer enn noe annet, men må man så må man. Jeg trengte en ny hylle inne i boden min, og da må jeg ha lik som jeg har fra før. Jeg finner de kun på IKEA, så da måtte jeg dit da. Jeg var smart å tok bilder i forkant.

Jeg fant alt jeg skulle ha på nettsiden, så tok jeg bilder av det slik at jeg visste hva jeg skulle se etter. Smart! I tillegg var jeg så heldig at jeg fikk god hjelp fra Loomis. Selv om vi ikke er sammen lenger prøver vi å ha en god tone. I går var formen ikke særlig god etter en lang dag på jobb og “utredning”. 

Da var det veldig greit at han spurte om å få bli med. Han fikset alt mens jeg bare gikk rundt og klagde på hvor mye jeg hater IKEA. Typisk meg. Jeg fikk i alle fall alt jeg trengte. En slik kurvhylle til å ha inne i klesskap, som skulle til boden, hyllen til boden og nytt kjøkkenbord og stoler. Da må det ryddes da.


Jeg fant mye gøy mens jeg ryddet. Jeg greier ikke helt å huske hvem jeg fikk Snoopy-tegningen av. Øyet har jeg tegnet selv.
 

Jeg brukte nesten 4 timer bare på å montere hyllene til boden og rydde boden. Jeg har vært ganske stresset fordi boden begynte å bli så rotete og uoversiktlig. Boden er til vanlig det mest ryddige rommet i leiligheten, så da kan det jo tenkes hvor mye det stresset meg når rotet tok form. 

Etter nesten 4 timer blei det heldigvis mye bedre, og jeg har litt mer plass å lagre ting. I tillegg fikk jeg kastet noe som føltes som 1000 tentamener og generelle prøver fra skoletiden som bare har fulgt med i flyttelassene gjennom tidene. Nå er alt kastet. Fant litt andre ting jeg måtte spare da.

Gamle tegninger og brev fra venner og familie og litt sånt. Herlighet jeg lo en del når jeg gikk igjennom alt dette. Jeg hadde glemt mye av det også. Jeg fant spesielt en sang jeg skrev, som ikke kan deles her, ut i fra ord ei venninne besteme skulle med. Joda. Det var både øl og hemoroider med i teksten. 


Morsomme tegninger.


Jeg husker til dags dato hvor sykt jeg pugget dette treet til prøven. Seriøst, det var mye å huske på, men jeg greide det med glans, bare for å skryte litt!
 

Etter alle de timene i boden var jeg så svett og sliten at jeg mest hadde lyst til å dø på meg. Men, jeg hadde fremdeles et kjøkkenbord og stoler i stuen som måtte monteres på plass. Først måtte likevel det gamle bordet ut og det var nok den verste jobben av de alle. Seriøst, det veide minst et tonn!

Jeg greide til og med å miste det på beinet slik at jeg fikk både sår, blåmerke og et hovent bein. Typisk Elin å være klønete liksom. Jeg hadde sånn ca. null styrke og energi igjen, men jeg måtte bare bli ferdig. Jeg takler ikke når det er rot overalt. Noe det var etter jeg fikk rensket boden også. 

Så da var det bare å få hevet ut det gamle kjøkkenbordet og montert det nye. Bordet i seg selv var greit å montere, stolene var et mareritt. Ikke at de var vanskelige, bare så sykt mye småplukk liksom. Men det blei bra da, når alt var på plass og gulvene var vasket og alt det der. Forandring fryder. 


Mye mindre enn det forrige bordet, som var avlangt og rund i endene- stort med andre ord. Valgte svart denne gangen da leiligheten er hvit. 
 

Jeg fikk også skiftet pledd på sofaen til katten. Da må det også bades! Nytter ikke med reine pledd når katten fortsatt er skitten. Nakenfisen skjønner at når jeg skiftet pledd så er det best å løpe. Han veit han da må bade og det er noe han ikke liker. Men er man skitten så er man og da må man bade!

Han nektet å komme inn igjen og jeg gadd ikke å jage han. Jeg tok heller en dusj selv og tenkte han kom inn da. Men neida, over to timer var han ute føre han turte å komme inn. Han veit fortsatt at han må bade så han har krøllet seg sammen oppe på Petter i håp om at jeg skal la han være i fred. 

Jeg får litt dårlig samvittighet altså, men når han velger å ligge ute å rulle seg rundt i grusen og slikt så han blir helt svart, så må han bare. Jeg skal snike meg avgårde for å lukke vinduet føre jeg tapper et nytt bad til han. Da kan han i alle fall ikke stikke ut igjen føre jeg får badet han. Stakkars liten.

 

Liker du IKEA?

 

_______________________________________

#hverdag #ikea #forandring #nytt #kjøkkenbord 

_______________________________________

10 kommentarer
    1. Ja, egentlig liker jeg Ikea tror jeg… Hvis jeg slipper å gå med Hr Frodith, for han liker det ikke , og vil bare hjem igjen… 😀 he-he.. For noen herlige tegninger 🙂 Og den sommerfuglveggen, herlig. Tror jeg har en plan plutselig… 🙂 hi-hi

    2. frodith: Ha ha- ser for deg meg og han sammen på IKEA da… Ikke bra. He he..

      Var veldig gøy å se igjen disse tegningene 😀 Fine sommerfuglveggen min- fikk ikke plass til alle på bildet heller 🙂 Ohh, planer er gøy??? 😀

    3. Søtmonsen ): Jeg syns det bare er stort og masete og så teit at man må et sted for å se på varene og så må man gå seg ihjel nede på et lager for å faktisk finne varene- bahh 😛 ha ha..

      Jeg er bare litt over gjennomsnittet glad i sommerfugler <3 Er flere enn det var plass på bildet 🙂

    4. Margrethe Hjertaas: Petter prøvde veldig hardt å overbevise meg om at han var til god hjelp- men han fikk tilslutt streng beskjed om å gå på plassen sin 😛 ha ha.. Det er jo en tålmodighetsprøve fra før av liksom…

      Jeg likte de veldig godt 😀 Stolene er av plast da- minner litt om klappstoler, men jeg likte de så da blei det de 😀

    5. Så deilig når det er gjort!! jeg ryddet selv boden i går.og den har hengt over meg leeeennnge..og man bare stapper inn, og inn, og inn…også kommer man ikke til noe..Så fikk ryddet i rotet..og sååå fornøyd!! ryddet litt ute i dag..og da klarte jeg å klemme begge tomlene i en klappstol!! så ja, jeg er også klønete…ikke bare du….hihihi.. Ikea er greit om man vet hva man skal ha..også går vi bare en runde å titter..fort..også spiser man, så det er helt ok for meg.. 🙂 Har mer problemer med å sette ikea ting sammen!! GRrrr..alltid masse deler.. og småplukk! Høres ut som du har gjort litt mye i dag ja..så håper ikke du blir helt energiløs i morgen! HA en god natt!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, veldig kjekt å endelig ha en ryddig bod igjen-det var bare en ekstra hylle som måtte til 😉 He he… Jeg fikk kanelboller i går så da blei jeg brått veldig blid- ha ha.. De er så sykt gode de kanelbollene på Ikea 😛

      Jeg har gjort alt for mye. Jeg verker i hele kroppen og er mer eller mindre stiv i fra nakken og ned til tærne :O Litt varmedyne i natt så håper jeg at det ikke er så alt for ille i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg