PERSONLIG- JEG HAR EN VENNSKAPSFORELSKELSE.

 

Jeg er forelsket i en venn, men vi kan aldri bli mer enn bare venner. 

 

Forelskelse. En følelse som er så forskjellig for alle, men likevel så lik. De gode følelsene. De fine følelsene. De deilige følelsene. Så mange følelser at man noen ganger ikke veit hva man faktisk føler. Hjertet hopper over noen slag og det føles som man har sommerfugler i magen som aldri sover. 

Forelskelse. En så flott følelse, men likevel skummel. Veldig skummel, noen ganger. Å være forelsket er fantastisk, men det kan føles uendelig vondt hvis følelsene ikke blir gjengjeldt. Hvis man ikke veit hva den andre part føler, kan det være skummelt å innrømme for vedkommende hva man selv føler. 

Forelskelse. Kanskje det mest positive ordet som finnes. Det finnes mange ulike forelskelser. Forelskelsen til den man håper å dele hele livet med. Forelskelsen til sitt nyfødte barn. Forelskelsen til dyrene sine. Forelskelsen til selve livet. Forelskelsen jeg selv har; forelskelsen til vennene sine. 

Jeg har en venn som jeg er så forelsket i. Han er helt fantastisk på alle vis. Han er snill, tålmodig og sikker på seg selv. Han har den beste humoren, er supersjarmerende og har glimt i øyet. Han får meg alltid til å le, uansett. Faktisk er han veldig klok, selv om han liker å spille litt dum innimellom.

Jeg har kjent han i nærmere 10 år og har vært forelsket i han siden dag én. Det er ikke så ofte vi ser hverandre, siden vi bor langt unna hverandre og ofte er litt opptatte når vi først er i samme by. De gangene jeg møter han føles livet plutselig helt komplett. Hjertet kan fort hoppe over et slag, eller tre. 

Jeg har en vennskapsforelskelse. Det eneste som mangler er den virkelige kjærligheten, følelsen som sier at dette er ekte kjærlighet. Men en ekte forelskelse er det, helt klart. Den dagen jeg møter en som gir meg de samme følelsene som jeg får av vennen min, da veit jeg at det er riktig. 

 

Har du en vennskapsforelskelse?

 

__________________________________________

#personlig #forelsket #kjærlighet #venner #følelser

__________________________________________

14 kommentarer
    1. Ja det har jeg 🙂 han har vært min beste venn gjennom tykt og tynt i over 20 år – halve livet mitt. Han får meg til å le, bli frustrert, bli glad og lei meg. Han er verdens beste og jeg får den dag i dag sommerfugler i magen hvis vi har vært fra hverandre en stund og skal treffes igjen. Han er pappan til sønnen min, kjæresten og samboeren min – og en veldig god venn <3

    2. Er du sikker på at det ikke er den rette følelsen du har?? At det er han som er den rette? Hva slags annen følelse venter du på..syns det du sier er mer en nok for en EKTE kjærlighet!! For mye må modnes..etterhvert som man er sammen..DA kommer andre følelser.. Men du har kanskje følt noe annet en annen gang..så du VET at det er noe annet du venter på…hihih.. LYKKE TIL! Den kommer tilslutt!

    3. frodith: Jeg bare veit det- vanskelig å forklare, men det er liksom en følelse på lik linje som andre følelser liksom 🙂 Mye kan skje, og spennende er jo det 😉

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er sikker på det ja. Vanskelig å forklare, men det er liksom den ene følelsen som mangler, uten at jeg helt greier å sette ord på hva det er 🙂 Jeg stresser ikke, så bare lener meg bakover og spiser litt popcorn underveis 🙂

    5. Dette var bra skrevet 🙂
      Hmm, om jeg har noen vennskapsforelskelse akkurat nå? Nei, har nok ikke det, gitt. Kan KANSKJE, KANSKJE være at jeg er lettere betatt av ei, eller to, men ikke mer enn det. Og takk for det – forelskelser pleier å ruinere meg for alt jeg har av både livsglede, kreativitet og forstand, såå.

    6. Jeg hadde før. Men det ble ødelagt av løgner fra hans side.. Så hadde jeg et veldig nært forhold til en jeg var forelska i, men orket aldri å liksom gi meg ut på det, så vi var veldig gode venner til jeg fikk en psykopat til kjæreste som var super sjalu og jeg måtte slette han rett og slett.. Det ble jo slutt, så vi tok opp kontakten, men det var aldri det samme igjen. Nå snakker vi nesten aldri sammen lenger.
      Men skjønner hva du mener 🙂 Noen du aldri vil miste, så da er det liksom best slik 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg