FOTO- EN LITEN TUR BLANT SOPP OG TRÆR.

 

Ingenting er bedre enn å føle at man har litt energi! 

 

Jeg trudde nesten ikke jeg skulle få med meg Petter på tur i dag, etter at han var på en to timers tur på stranden med venner i går. Men jaggu var det fart i han på hele turen i dag. Iimo er det alltid fart i. Hu var så heldig at hu slapp langlinen i dag, så hu var bare helt overlykkelig hele tiden. 

Vi tok en tur opp på myra. Jeg styrte litt på her hjemme i dag tidlig, noe som resulterte i nesten to timer med sofasoving. Litt kjipt, men jeg fikk i alle fall litt mer energi utover dagen. Siden Iimo ikke var med på stranden i går måtte jeg liksom på tur med henne i dag. Hu må jo få litt tur hu også. 


1. Møtte denne fine skapningen på tur.


2. Han ville ikke prate med meg. 


3. Lille raringen, Iimo. 


4. Du veit at pelsen er for lang når de ser slik ut på ryggen. Kremt. 


5. Jeg har ikke peil på hva han driver med. 


6. Bark liksom. 


7. Nyter utsikten. 


8. Valpeører. 


9. Her bor denne soppen.


10. Denne soppen liker med å være i fred. 


11. Mens denne soppen liker å ha besøk.


12. Denne soppen har grodd helt fast. 


13. Denne soppen står aleine.
 

Jeg holder henne litt igjen for tiden siden hu blir verre og verre i hoftene. Hu går mer på tre bein enn fire for tiden og det syns jeg ikke noe særlig om. Hu gir heldigvis ikke noe tegn på smerter, men jeg tar ingen sjanser, så vi prøver å ikke overdrive så mye. Nå i disse dager blir det jo lite uansett. 

Vi tok en liten rundtur i skogen. Jeg orker ikke å gå så langt, men en liten tur blei det. Jeg fant en del sopp i dag. Sopp er alltid gøy. Jeg leter fremdeles etter de fine og kule soppene, slik som den lilla jeg fant for noen år tilbake, men de vokser visst ikke på trær de heller. Men sopp var det nok av. 


14. Lyng er alltid fint. 


15. En litt mer sosial sopp. 


16. Petter tar seg en hvil.


17. Fineste gutten.


18. Slik ser det ut når han plutselig står over deg. 


19. Litt sliten, men veldig fornøyd.


20. En liten sopp.


21. En litt større sopp.


22. En ikke fult så heldig sopp. 


23. En helt vanlig sopp.


24. Den glinset så fint.


25. Den skreik etter oppmerksomhet. 


26. Myrull er alltid fint. 
 

Alt i alt var vi ute i to timer. Jeg måtte ha noen pauser underveis, men hundene løp fritt i skogen, så de brydde seg ikke noe om det. Jeg er fortsatt overraset over at Petter hadde så mye energi i dag. Jeg trudde han skulle være passe død etter i går liksom. Likegreit når han først blei med da i alle fall. 

Nå ligger vi rett ut hele gjengen her. Tipper vi blir liggende et par timer til føre det er natten. I morgen skal jeg et par timer på jobb uansett hva! Sånn er det bare. Jeg burde ha latt Leon få bli med på tur i dag for han er full av fart nå. Heldigvis er det hundene han plager og ikke meg. Jodaså. 

 

Har du vært på tur i dag?

Er det mye sopp hos deg?

 

___________________________

#foto #tur #hund #skogen #sopp

___________________________

18 kommentarer

Siste innlegg