HVERDAG- STRESS MED NY BIL!

 

Jeg hater alt som har med bil å gjøre, bortsett fra at jeg kommer meg frem og tilbake dit jeg må. 

 

Jeg hadde planer om å kjøpe ny bil på nyåret, men så fikk jeg så mye kostnader på den, så jeg lot det være og tenkte heller at jeg skulle kjøre den til den raste sammen av seg selv, typ! Jeg hadde et lite håp om at den skulle gå greit igjennom EU-godkjenningen nå i juni. Optimistisk kalles det!

Bilen gikk nemlig ikke igjennom, og det var ikke pga småtterier heller. Jeg fikk ikke kjøreforbud, men det var jaggu ikke langt unna, trur jeg. Prisen for å få bilen fikset og godkjent er alt for høyt i forhold til hva den er verd, så da er det faktisk mer fristende å kjøpe ny bil likevel.

Jeg hater å bruke penger på bil, men jeg kan ikke akkurat sitte uten. Så da må jeg bare kjøpe ny da. Jeg har fått tommel opp fra banken så jeg må bare ha en bil å vise til. Bil er ikke akkurat min sterke siden, så jeg satser på god hjelp i fra noen venner og familie her. Jeg har ikke peil. 

Men jeg får vel bare satse på at jeg i nærmeste fremtid har ny bil, og krysser fingrene for at den er mye greiere med meg enn det den bilen jeg har hatt nå har vært de siste 6 årene! Jeg har fått streng beskjed fra 3 verksteder om å holde meg langt unna Peugeot Partner og Citroen Berlingo. 

Jeg har en Peugeot Partner nå, så jeg skjønner jo hva de mener, for å si det sånn. Kremt. Jeg har i grunn funnet en bil som er interessant, men jeg må se litt mer. Dumt å forhaste seg. Jeg har jo helt ut august på meg før farbror Polis begynner å bry seg om bilen jeg kjører. Latterkrampe! 

 

Syns du bil er noe herk?

 

_______________________

#hverdag #stress #bil #nybil

_______________________

8 kommentarer
    1. Biler er noe herk! Når man må ha de gamle typene..jeg har endelig fått meg nogenlunde nyere bil..og sååå deilig å ikke være redd for at den stopper hele tiden..Lykke til med kjøpet…ikke lett med mange typer og mange anbefalinger..og mange som tror de vet og kan..hihih.. Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hva er det folk mener med “gamle typer” og jeg har fått meg “noenlunde nyere bil”? Jeg syns jo ikke 3-4 år er så fryktelig gammelt på en bil liksom. Ikke vil jeg ha spitter ny heller, siden det tross alt er et tonn med dyr jeg pakker inn der- blir fort slitasje og stygge merker liksom 😛

      Ja, det er mange meninger ute å går med bil, det er helt sikkert 😛 Nå går jeg etter det som passer meg og mitt bruk så får det gå som det går 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg