HVERDAG- STRESS INNFOR TUR.

 

Det er ikke bare bare å være meg når det gjelder å skulle pakke til tur. 

 

Jeg er jo av den typen som aldri pakker før samme dagen jeg reiser. Det kan jeg ikke nå, da det er tusen ting jeg skal ha med og må være sikker på at jeg får med alt. Jeg hadde store planer om å begynne i helgen allerede, men slik gikk det ikke etter at jeg skadet ryggen og bein og det som er. 

I går var jeg så slapp at jeg satt plantet  sofaen fra jeg kom hjem til jeg gikk å la meg. I dag stresser jeg med andre ord som en gal, og det samme må jeg gjøre i morgen. Jeg blir helt sliten av meg selv, for å si det rett ut. Det er liksom ikke måte på hvor mye ting man må ha med på en slik tur. 

Vi skal altså til Gol i år igjen. Irsk Ulvehund-spesialen og Petter skal på sin første utstilling siden han var rundt 4-5 månender. Det si seg selv er ikke så stress. Jeg har bare vært fryktelig treig med å dusje han. Nå lukter det våt hund i hele leiligheten og det er vått overalt. Det stresser meg litt. 


I går regnet det. Da gidder man verken å vaske bil, eller hund.
 

I dag måtte jeg bare vaske bilen innvendig, mens det likevel  var sol. I går regnet det hele dagen og vel så det, sa da gadd jeg rett og slett ikke. Det var ikke bare lett å skulle vaske bilen innvendig, så sykt mye dritt jeg greier å samle på meg. Inne må det være ryddig, men bilen ser jo ikke ut. 

Nå har jeg tømt bilen for absolutt alt som ikke hører hjemme der og det var ikke lite, for å si det sånn. Jeg har vasket bilen både foran hos meg og bak hos hundene. Jeg har satt på plass burene til Nakenfisen og Iimo, så de er i alle fall godt losjert når vi drar. Petter begynner å få liten plass. 

Jeg må ha med utstillingstelt, kompostgrinder til å gjerde inn terrassen på hytten slik at Iimo ikke rømmer, campingstoler. Jeg må ha med koffert med klær og ting til meg, hundemat, kattemat, kattedo med tilbehør, pute og dyne. Det er faktisk snart ikke plass til mer og det er litt krise.


I dag er det fint vær så da må man bare passe på å gjøre uteting.
 

Jeg skal tross alt ha med meg en passasjer som også har med bagasje. Hu skal reise uten hund, og det er i grunn veldig greit nå for jeg trur ikke jeg hadde hatt så god plass til flere dyr. Jeg skjønner ikke hvordan jeg har hatt plass til to store hunder og en liten hund i tillegg til all bagasjen. 

Når jeg tenker meg om har jeg stort sett reist aleine så da har jeg jo stablet ting i passasjersetet og på gulvet foran. Det kan jeg jo ikke nå, så jeg mister jo en del plass bare der. Jeg satser på at hu som skal sitte på ikke har med så alt for mye bagasje. Da har vi et lite problem. Kremt. 

Det gjenstår fremdeles en del som må pakkes, men det får faktisk vente til i morgen. Jeg orker ikke å styre på mer i dag. Ryggen er ikke helt god så jeg må rett og slett bare slappe litt av føre jeg skal legge meg. Jeg skal på jobb i morgen, så jeg reiser lenge før solen står opp på torsdag. 

 

Er du god på å planlegge til litt lengre turer?

 

______________________________________________________________________

#hverdag #pakke #tur #gol #hundeutstilling #hund #irskulvehund #stress #planlegging

______________________________________________________________________

12 kommentarer
    1. Jeg har aldri vært god til å planlegge, og ender bestandig opp med pakkei siste liteb selv. 🙂 i år skal hundene på kennel så jeg slipper å tenke på hva jeg skal ta med tiø de. Og føler det liksom er greit, for jeg har jo hverken bil eller sertifikat. Så å ta med meg masse til hundene og meg selv pluss 3 hunder på toget blir litt vell mye 🙂

    2. Jeg er ikke glad i å pakke, så det blir som regel i full fart :)) Så flotte og ulike de bildene ble…været gjør stor forskjell gitt :)) Lykke til med ryggen og pakkinga :)) Og sov godt i natt <3

    3. Uff..det er det jeg hater med å reise..er så mye å huske på, og tenke på, og jeg har lister her og lister der..Jeg begynner lang tid i forveien og pakker det som pakkes kan..også får jeg kjeft for at jeg har tatt med for mye..vær gang..hihihi. -men sånn er jeg..bedre med litt for mye, en for lite..plass skal jeg alltids finne..flink til å organsisere pakking..men bruker sykt mye energi og krefter på å tenke og ordne… så er alltid sliten av det..og som du sier..jeg blir også sliten av meg selv!! hihihih. God tur! og lykke til på utstilling da! morsomt! 🙂

    4. Jeg er ikke glad i å pakke, det er masse stress. Har planer om en liten tur selv noen dager og kjenner stresset ved at jeg må pakke,… utsette til siste time tenker jeg 🙂 Lykke til på utstillingen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg