HVERDAG- BARE EN TUR.

 

Noen ganger blir jeg matt på meg selv. 

 

I dag tok jeg en tur i skogen med hundene for å bade. Jeg pakket med meg kamera og det som var. Målet var å lære Petter å svømme. Jeg hadde med ande ord badetøy på meg. Skal jeg få han til å svømme, må jeg bade selv. Jeg var ikke så alt for begeistret, men.

Når jeg går ut av bilen, med kameraet på skulderen gikk det opp for meg at minebrikken mestsannsynlig sto hjemme i pc’en enda. Jessda! Det var bare til å hive i fra seg kameraet i bilen. Det blei derfor bare en tur. Null kamera liksom, da er hele turen rar og kjedelig på sitt vis. 

Å springe rundt i skogen med mobilen for å ta bilder blir i alle fall ikke det samme. Jeg tok et par bilder, men ikke mer enn at jeg bare skulle “skryte” av at jeg hadde badet. Og badet gjorde jeg, uten hunder. Og jeg badet i grunn litt lenge også, mest fordi jeg var lei kleggen på land!


En smule sjokket over å ha badet! 
 

Det var ikke akkurat veldig varmt i vannet, men det var ikke slik at jeg døde heller. Det var helt geit å være ute i vannet når jeg først hadde kommet meg ut i det. Petter var ikke like enig. Ikke fordi det var kaldt, men fordi det var dypt. Jeg fikk ikke lært han å svømme i dag heller. 

Der vi hadde planer om å bade gikk det ikke an å bade fordi jeg sank så sinnsykt i gjørmen. Jeg veit ikke hvor dypt man sank, men når kneet mitt forsvant måtte jeg bare kave meg på land. Jeg hadde ikke akkurat lyst til å drukne i gjørme heller. Litt ekkelt når man ikke veit hvor langt man synker. 

Petter syns ikke det var så greit å bare gå rett ut på dypet og det er jo forståelig. Jeg prøvde å lokke han ut i, men han stoppet bare på kanten. Neste gang drar vi et sted det faktisk går an å bade uten å synke, slik at jeg kan få han til å svømme skikkelig. Det er jo så god trening.


Smoothie må man ha. I ny flakse og greier.
 

Vi var vel i skogen en times tid føre vi dro hjem igjen. Siden jeg heiv i fra meg kameraet i bilen pga manglende minnebrikke hadde jeg heller ikke tørt undertøy å ta på. Typisk meg liksom. Jeg hadde ikke akkurat den mest spennende buksen å gå truseløs i heller, for å si det sånn.

Når vi først kom hjem så det ut som at jeg hadde tisset noe sinnsykt i buksen. Naboene så litt rart på meg, men det går greit. De er tyskere, tyskere er smarte, så de skjønte nok bedre enn at jeg hadde gjort i buksen. Jeg hoppet rett i dusjen og det var litt bedre temperatur. 

Etter det har vi ligget rett ut alle sammen, bortsett fra at jeg har snakket i telefonen en stund. Resten av kvelden er forbehold slappings, mildt sagt. Jeg skulle egentlig ha gjort så mye i dag, men har ikke gjort noen ting av det, som vanlig. Stress i morgen, med andre ord.

 

Har du badet i det siste?

 

______________________________________________

#hverdag #tur #skogen #bade #kaldtvann #hund #typisk

______________________________________________

20 kommentarer
    1. Jeg bader ikke frivillig…så om jeg bader, så er det fordi jeg må…eller at vannet er veldig varmt! og det samme på land..hihih. Ja jeg prøver å få mine til å bade..uten at jeg må bade..men det går ikke..men zevs vasser helt til han ikke kjenner bunn mer..da stopper han..så blir spennende om jeg får han uti i år! Lykke til med Petter og bading!

    2. Hei!
      Ditt første bad ja 🙂 Godt for kroppen det, å bade i kaldt vann hehehe :-S
      Du er dyktig iallefall – men kjedelig å ha glemt minnebrikken hjemme 🙂 Forstår hva du mener med at DA blir det litt kjedelig 🙂
      Det er litt greit å kunne bade uten å synke i sand/gjørme…… bedre å finne et sted man kan rusle ut uten å få synke-følelse iallefall når hunder skal bade også 🙂
      Ønsker deg en herlig søndag!

    3. frodith: Ikke jeg heller, føre i forfjor, sånn ca. Med i går har jeg vel badet kanskje 5 ganger eller noe 🙂 I ferskvann! Den ene gangen i havet, når jeg blei utfordret til å “hoppe i havet”- jeg har sluttet å være stor i kjeften etter det 😛 ha ha

    4. Den lille Pandaen c:: Åhh, den er kjip! Ikke fordi jeg er så fan av å bade, men fordi UVI er skikkelig kjip. Jeg får den typen som setter seg i nyrene- det er helt sinnsykt vondt. Jeg får over 40 i feber med en gang, konstante smerter og blir mer eller mindre sengeliggende fordi jeg ikke kan bevege meg pga smertene i nyrene. Heldigvis fungerer tranbærtabletter veldig fint til meg, så jeg har det alltid stående i skapet (hundene får en kur et par ganger i året også) og så fort jeg kjenner tendensene tar jeg en hestekur i 2-3 dager og så er det over føre det bryter helt ut 😀

    5. Margrethe: Det var ikke veldig varmt, men det var ikke så kaldt som jeg trudde heller. Jeg liker beste at det er over 20 grader hvis jeg skal bade. Jeg vil tippe det var mellom 16-18 grader en gang, uten at jeg er så god på slike ting 😛

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er det samme med Petter. Han vasser og hopper og herjer i vann, det er jo kjempegøy, men å svømme gjør han liksom ikke. Men jeg vil gjerne at han svømmer for det er jo så god trening, så i løpet av sommeren skal jeg ha fått han til å svømme altså, jeg må bare finne et annet ferskvann som ikke har synkebunn 🙂

      Jeg er jo ikke så glad i å bade selv, og når jeg da står ute i vannet og synker uten å kjenne en ny bunn liksom, da får jeg litt smått panikk og det er nok derfor Petter ikke har gått så langt ut som han ellers har gjort når vi er her 🙂

    7. Etdiktomdagen: Ja, fysioterapeuten vil jo veldig gjerne at jeg skal svømme for å trene kroppen, men jeg er jo ikke så veldig glad i vann, sånn generelt. Men så vil jeg så gjerne at Petter skal svømme, da det er veldig god trening for han også- viktig å holde en stor og tung kropp i god form- så da kunne jeg jo slått to fluer i en smekk liksom, hvis jeg fikk han til å svømme med meg 🙂

      Men, synkesand/gjørme er ikke gøy. Man kjenner jo ikke bunnen så man veit jo ikke hvor langt man synker og da får jeg litt panikk for jeg har skikkelig skrekken for å drukne, av en eller annen grunn. Jeg er ikke redd for å dø, men å drukne, det er gir meg fnatt liksom :O Så, det blir nok et annet badested neste gang 😀 Jeg trur jeg veit om et sted- trur jeg lærte Trier å svømme der for noen år siden, så satser på det er et greit sted enda.

    8. Den lille Pandaen c:: Men er det vanlig å få feber ved “vanlig” uvi? Altså, når det ikke setter seg i nyrene? Søsteren min kan få begge delene, hver sin gang. Når det setter seg i nyrene kan hu bli syk med feber, mens når hu får den der det svir å gå på do så får hu ikke feber. Jeg har kun hatt den i nyrene, så jeg veit ikke hvordan det fungerer ellers :O

    9. Aner ikke. men jeg aldri fått feber… desverre. Jeg får UVI først, så får jeg så smerter i nyrene at jeg ikke klarer å bevege meg og all berøring på rygg gjør vondt. Men, who knows.
      MEN, driver å går på antibiotika da, så yey

    10. Jeg har ikke badet ennå, men jeg tvangsbada mine etter turen i går fordi de hadde rullet seg i en gjørmepytt på turen…. 😀 Måtte bli kvitt gjørma… De er glade i å bade da, men jeg måtte “hjelpe” de litt fortere uti enn de hadde tenkt selv 🙂

    11. Anne Grethe: Ha ha.. Petter er alltid full av gjørme 😛 Skulle egentlig ha skrubbet han skikkelig siden han skal på utstilling neste helg- få ta det i kveld, eller noe. Ellers tar jeg han bare litt i hageslangen hjemme etter tur, slik at gjørmen i alle fall er borte- han har heldigvis stort sett kun gjørme på bein og under magen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg