TRENING- STRENG BESKJED OM Å TRENE MER.

 

Jeg føler meg litt overvåket. 

 

I dag var jeg til behandling igjen. Nå er det heldigvis 3 uker til neste gang. Fysioterapeuten sier det ikke er så mye mer hu får gjort for meg, hvis ikke jeg trener mer i tillegg. Jeg venter jo på time til utredning for å kanskje finne ut om det er noen form for behandling som vil hjelpe bedre. 

Og jeg har jo begynt å trene litt. Jeg har jo fått en del øvelser for å tøye ut. Jeg gjør dem hver dag. Ikke alle sammen hver dag, men noen hver dag slik at jeg er igjennom samtlige muskler i alle fall et par dager i uken. I dag fikk jeg beskjed om at jeg må trene minst 3 ganger i uken. 

Siden nå på torsdag er den siste gangen til over sommeren en gang at vi trener sammen på jobb, så kan jo det bli en smule utfordrende for min del. Da må jeg jo trene 3 ganger på egenhånd liksom. Det er litt mer motiverende å trene med de på jobb, for da må jeg på en måte, liksom. 


Trøtt etter behandling.
 

Man vil jo ikke være dårligst av alle, så da gir man ikke opp så lett, som det man kanskje gjør når man trener aleine. Det hjelper i alle fall meg. På en annen side føler jeg et ganske så stort press på meg nå til å måtte trene og da ordentlig. Jeg føler meg litt overvåket, faktisk. 

Jeg skal som sagt ikke tilbake til behandling før om 3 uker, da hu ikke trur hu kan hjelpe meg med kun å løsne opp på musklene. Jeg skal derfor trene litt effektiv disse 3 ukene slik at hu kan se om det gir bedre resultater. Jeg har jo trent siden jeg begynte der, men ikke fullt så mye. 

Så nå må jeg bare. Jeg tørr jo nesten ikke noe annet, når folk på en måte skal sjekke om jeg faktisk trener. Og trener gjør jeg jo, nå må jeg bare trene mer enn det jeg har gjort til nå. Jeg kommer til å ha treningsverk resten av livet, bare for å overdrive litt. Det blir forhåpentligvis bedre.

 

Hvor ofte trener du?

 

__________________________

#trening #behandling #utredning 

__________________________

18 kommentarer
    1. Uff..ja det er trasig..for da må du liksom vise at du har prestert etter tre uker..så hun ser en forskjell..grrr..vanskelig..kan jo være du ikke skal trene så hardt..bare ofte..så du slipper verk.. Jeg skal ikke trene hardt..får betennelsen av for mye..så litt er bra nok for meg.. men har prøvd hardkjør også..og det er ikke gøy! Alle sånne MÅ ting som henger over en..jaja..lykke til! dette klarer du!

    2. Pleier å svømme 2 ganger i uka. Det er liksom litt anderledes trening. Nå som folkebading er stengt så skal jeg prøve å få ridd /leid hest hver dag. Det kommer til å gi meg syke gangsperre men er gøy.

    3. Nå for tiden trener jeg nesten aldri, prøver å få gått en liten tur innimellom også går jeg trapper når jeg er noen steder i stedet for heis :)) Vanskelig å få til å gjøre øvelser hjemme, men håper du klarer det og at det hjelper..:)) Fint bilde av deg selv om du var trøtt :)) Klem og fin kveld <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er ikke sånn at jeg skal bli fitnessutøver, verken om tre uker, eller tre år 😉 Det skal bare sjekkes at jeg i alle fall ikke blir verre. Musklene låser seg jo ved minste lille ting, så det er jo bare det å få styrket musklene. Jeg skal heller ikke trene flere timer, men nok til at jeg merker at jeg trener- tenker jeg sier en intensiv halvtime, det bør jeg få til 😀

      Men som du sier- alle disse må tingene, de er litt vanskelige altså :O he he..

    5. Den lille Pandaen c:: Svømming har jeg fått beskjed om at hadde vært lurt, men jeg er ikke spesielt glad i vann :O

      Åhh, hest er sikkert gøy, men kan se for meg den gangsperren ja 😛 ha ha

    6. annebe: Jeg går jo mye tur, men det hjelper ikke på de musklene jeg må trene ekstra mye- kunne ønske det, for det greier jeg jo 🙂 Men tur er deilig uansett 😀

    7. Hmmm – ikke alltid lett å motivere seg. Jeg går tur hver dag, og rocker stort sett hver dag. Trening – step – blir det 2-3 ganger i uka….. ikke så ille når en er ei”gammal” dame, vel?? Hihi <3

    8. Margrethe Hjertaas: Nei, det er jo kjempebra (selv du ikke akkurat er gammel da) 😀 Jeg må trene strikk i alle fall 2 ganger i uken, og det er jo ikke så tung trening, så jeg bør jo greie 1 dag med styrke og kondisjon, og 2 dager med strikk 🙂

    9. frodith: Jeg gikk jo ikke til fysioen på to år fordi jeg ikke hadde kommet i gang med treningen- nå får jeg svi for det, for å si det sånn :O ha ha

    10. Huff ;o Stress da. Men kjenner til den. Må trene litt hjemme, sånn strekke ut og sånn. Men er jo for mitt eget beste. Er dessverre ikke så flink til å gjøre det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg