FOTO- SØTESTE HUNDENE PÅ HUNDETREFF.

 

I går fikk jeg møte et par nye hunder jeg har gledet meg lenge til å møte! 

 

Vi var først ute i går på møteplassen, noe som typ er første gang i historien. At jeg er først liksom. Jeg er alltid sein, selv de gangene jeg bor nærmest. Det var i grunn ganske så greit for da fikk jeg litt tid til å venne Petter til miljøet. Han har kun vært i storbyen én gang tidligere, for ca. 7 måneder siden.

Han er en veldig rolig og bedagelig unghund, men han er nettopp det, en unghund. I disse tider er det å stå i ro på en plass og vente som er det kjedeligste som finnes i hele verden! God trening med andre ord. Bedre trening blei det når Fie dukket opp. Ei Grand danois-tispe på 9 måneder.

Han var allerede nok så avslappet der han lå på bakken og ventet på hva som skulle skje etterpå, når Fie og eieren dukket opp. Treningen blei da å fortsette i det moduset. Mine hunder får ikke lov til å hilse på fremmede hunder i bånd- vi utnytter alle sjanser vi får, og nye venner er en fin mulighet.


1. Spliff og Fie.


2. Full fart.


3. Kuleste Spliff. Jeg digger denne gutten!


4. Petter venter “tålmodig” på sin tur til å få leke.


5. Flinke gutter.


6. Fie og Diva har en liten pause. Litt gøy må man ha det for det om.
 

Vi tuslet rolig nedover mot NRK-tomta. Hundene var i bånd. Snuste litt, tisset litt og gjorde det hunder gjør. Etter hvert som de har vendt seg litt til hverandre er det lov å snuse på de andre hundene, men jeg er fortsatt nøye med at de ikke får gå “rett på” hverandre i bånd. 

Når vi kom ned på NRK-tomta fikk de lov til å løpe litt fritt. Siden vi var midt i byen og det var en del folk ute i det flotte været fikk de løpe fritt to og to, bare sånn at vi har litt kontroll på de. Petter hadde veldig lyst til å løpe når Fie og Spliff hadde sin runde, men han fikk pent vente. 

Det tok ikke lange stunden føre han lå tålmodig og ventet på tur. Han var så klar. Vi har jo mest gått turer i bånd i det siste, så han var så klar for å strekke på hele kroppen. Han er litt ute av trening, for det tok ikke mer enn et par runder føre han begynte å bli sliten. Men full fart var det.


7. Endelig Petter sin tur til å få løpe. Kompisen Spliff er ikke vanskelig å be.


8. Petter har null sjans mot speedmonsteret Spliff, men Spliff er veldig grei å holder seg bak hele veien.


9. Petter trudde nok han var superrask, men vi alle veit sannheten. Kremt.


10. Fine gutter.


11. Litt nærkontakt må man ha.


12. Og så var det Petter sin tur til å få løpe med Fie.


13. En meget fornøyd Petter.


14. En fin gjeng.


15. Løpe, løpe, løpe. 


16. Herlige Fie. 


17. Full fart så lenge man orker. Petter begynner å bli sliten.


18. Litt lek må også til.


19. Jeg trur Petter forelsket seg i Fie. (Jeg glemte å rette opp horisontalen).
 

Og forelsket trur jeg jaggu han blei i Fie. Fult forståelig for hu var jo bare så fantastisk søt og herlig. Jeg forelsket meg litt jeg også, for å si det sånn. De koste seg veldig alle sammen, på tur. En herlig gjeng, uten tvil. Jeg hadde gledet meg lenge til å møte Fie og Diva, så det var gøy.

Petter blir aldri lei seg av å møte nye venner. Jeg er av typen som ikke blir venner med hva som helst bare for at han skal ha noen å leke med. Stabile hunder er et krav for at mine skal få leke og herje. Heldige som vi er så er det kun snille og stabile hunder i denne gjengen. 

Jeg gledet meg nok aller mest til å treffe Diva. Ei dalmatiner-tispe med verdens kuleste personlighet. Jeg har alltid vært begeistret for den rasen. Diva forandret ikke det. Spesielt ikke etter at hu kom med x-antall overraskelses-suss midt i fleisen på meg når jeg satt på huk for å ta bilder.


20. Og det er fult forståelig. Se på den sjarmerende frøkna da.


21. Så morsom som hu er.


22. Diva får også løpe litt. Hu er helt fantastisk!


23. Og Spliff er aldri vanskelig å be.


24. Bedårende.


25. Diva er bare den kuleste sel- jeg mener hunden ever! Hu veit å sjarmere alle.
 

Etter at alle hundene hadde fått løpt og lekt litt på tur, gikk vi langs stranden slik at de som ville kunne bade litt. Petter liker beste bare å vasse. Jeg har et lite håp om at han vil svømme litt i sommer. Jeg må nok ofre meg selv da med å bade sammen med han. Vi får se. 

Vi endte rusleturen på møteplassen slik at vi kunne kjøpe is. Hundene får selvsagt is de også. Petter elsker is og var så heldig at han fikk to stk. Spliff likte ikke sin, så han fikk først Spliff sin. Lene, eieren til Spliff, spiste ikke opp alt, så Petter og Fie delte den også. Heldige som de var. 

Diva fikk selvsagt is av eieren sin hu også. Is i varmen er godt for alle det altså. Det var et veldig hyggelig treff vi hadde. Jeg gleder meg allerede til flere turer sammen med disse. Petter har mer eller mindre sovet siden i går. Vi får se om vi orker en liten rusletur i dag. Iimo er uansett klar. 

 

Får hunden din spise is i varmen?

 

_______________________________________________________

#foto #hund #hundetreff #lek #fart #moro #løping #tur #sommer #is

_______________________________________________________

14 kommentarer
    1. Sååå herlige bilder! og ja, det er så gøy å se hunder i fri utfoldelse..Mine får ikke is i varmen..men kan få en isbit i ny og ned..De har så lett for å legge på seg..så jeg må hele tiden passe på.. så da hopper vi over is..og det er så lite de i så fall kan få..Er ikke store hundene..hihih. Ser og høres ut som en herlig dag!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Veldig hyggelig tur- både for mennesker og dyr <3

      Ja, jeg merker det på Iimo også- hu legger fort på seg. Hu stjeler kattemat, og Petter slipper ned kuler av sin mat på gulvet som hu spiser. Jeg reduserer derfor litt på hennes egen mat, når jeg veit hu har spist mer av andre ting, eller hvis jeg har vært ekstra gavmild med godbiter 🙂 Hu får som regel bare en liten tygge av is, og så spiser Petter resten. Han legger ikke på seg på samme måte. Han er så aktiv på en helt annen måte at der merker jeg ingen forskjell selv om jeg ikke reduserer maten 🙂

    3. ÅÅåh, takk for at du deler så flotte hundebilder. Glade hunder får meg til å glise fra øre til øre! Så godt at dere fikk et fint treff. Min uoppdragne, bortskjemte lille nervøse skapning hadde det der aldri gått med. Han har blitt brukt som bowlingkjegle en gang for mye av større hunder for å si det slik 😛 Bruker å lage egen is til Jesper, våtfòr, vom, leverpostei ol. blandet med vann i et is-beger (slike rimelige i plast med plass til 4 eller 6).
      Ha en kjempefin dag videre! 🙂

    4. Mia: Så bra 😀

      Ja, huff. Det er ikke bare lett med store og små hunder sammen. Her går det heldigvis veldig greit. Iimo og noen Affenpinschere pleier alltid å være med, men Iimo har ikke så stor glede av å treffe nye, store hunder, da hu gjerne vil ha lekevenner på sin egen størrelse, så i går fikk hu være hjemme 🙂 Viktig med alenetid også 🙂

      Slike “godbiter” hender det jeg også lager- deilig i varmen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg