HVERDAG- NOEN DAGER BARE GJØR MAN NOE.

 

Noen dager kan jeg ta en del bilder som egentlig ikke blir delt, eller vist. 

 

Jeg liker best å ta bilder med speilrefleksen min, men stort sett er telefonen det eneste jeg har med meg. Typisk på slike dager der jeg finner tusen ting å ta bilde av. Jeg gidder ikke bruke masse tid på foto når jeg kun har telefonen. Det blir ikke det samme når man skal dele det. 

Likevel hender det jo at man må ta noen bilder man likevel deler. Instagram er grei sånn sett, for der trenger jeg ikke være helt nazi på kvaliteten. Ikke at jeg er fult så nazi med speilrefleksen heller, men jeg er likevel mye strengere på hva jeg deler da, enn hva jeg deler på instagram. 

I dag var en slik dag da jeg kunne ha tatt alt for mange bilder. Men som vanlig var det bare telefonen jeg hadde for hånd, så da blei det bare noen få. Nakenfisen, en blomst og meg selv, faktisk, blei dagens lille blikkfang for kameraet. Jeg hadde ikke så god tid siden jeg skulle på behandling. 


Slik ser jeg ut når jeg prøver å ta bilde av noe når det blåser som en gal. Kremt. 


2. Dette tok jeg bilde av. 


Nakenfisen sleiker sol! Solkrem er på plass! 
 

Egentlig hadde det vært gøy å hatt med noen som tok bilder av meg som tar bilder, bare for å se alle rare stillinger jeg gjør når jeg tar bilder. Noen ganger må man ligge flatt rett ut, andre ganger rekker det å sitte på huk. Jeg ler av meg selv innimellom, for å si det sånn. Noen ganger tipper jeg over. 

Det er ikke alltid like lett å holde balansen når man skal fange et motiv. Men gøy er det. I dag hadde jeg som sagt litt dårlig tid siden jeg skulle på behandling og tilbake på jobb etter behandling. Behandlingen gikk helt grei. Jeg har stivnet ganske mye i ryggen igjen, men jeg overlever det også. 

Papirer er sendt til legen slik at jeg skal få time til revmatologisk undersøkelse. Så da er det bare til å smøre seg med tålmodighet. I mellomtiden gjør vi akkurat som vanlig. Turer med hunder, jobb og slapping. Nå skal jeg mekke noe mat føre jeg skal sitte i sofaen resten av kvelden. 

 

Har du dager der du bare gjør ting? 

 

____________________________

#hverdag #bilder #kamera #dager

____________________________

16 kommentarer
    1. For ei flott dame! Ble riktig så fine bilder, selv med mobil. But know the feeling! Er alt for lat til å drege med meg speilrefleksen, å blir like snurt hver gang jeg ser noe som virkelig hadde vært fint å tatt bilde av.

    2. Du må ikke være så streng med deg selv! mange av bildene er bedre en du tror! Flotte bilder dette her!! ja jeg også skulle ønske noen tok bildet av meg når jeg holder på..herregud..eller nei, greit det ikke blir gjort..hihih.

    3. Anne Grethe: Jeg liker de dagene godt- kjenne at fantasien og kreativiteten er litt tilstede likevel liksom 😀

      Takk- han er en artig skrue han der 😀 Ganske så fotogen faktisk, hvis man ser bort i fra vinkelen på dette bildet- ha ha 😛

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det handler i grunn ikke om å være så streng med seg selv, men å greie å se selv at et bilde ikke er bra 😉 Noen ganger deler jeg uskarpe bilder, eller bilder med maks skeiv horisontal (som regel er bildet tatt etter hunden og ikke bakgrunn liksom) fordi jeg likte selve bildet, at det gav meg noe. Hvis jeg tar 100 bilder på en tur, og 20 av de er bra, så gidder jeg ikke å dele det ene mindre bra bilde bare fordi at liksom 🙂 Jeg studerer det heller og lærer noe nytt til neste gang 🙂 Det er i alle fall min måte å jobbe med foto på 😀

      Ha ha- jeg trur alle burde ha med noen til å ta bilder av en når man tar bilder- i alle fall hvis man er av typen som tar bilder av alt og ingenting 😀

    5. Margrethe Hjertaas: Jeg liker de dagene jeg bare gjør noe for å gjøre noe 😀 Jeg føler liksom det er fantasien og kreativiteten som er litt våken da 🙂 Jeg trur også det er viktig <3

    6. Så fine bilder 🙂 Jeg er i grunn glad for at ingen tar bilder av meg mens jeg prøver å ta bilder :p Men jeg får sikkert noen rare blikk nå og da :-p Har absolutt noen dager jeg bare gjør, og de er såå deilige 🙂

    7. Den Rutete Skjorta: Det er de beste dagene, syns jeg 😀 Når man liksom gjør noe sinnet bare vil, og ikke fordi man må fordi det sto på planen liksom 🙂

      Joda, tenkt så mor for andre å se alt det rare vi gjør for å ta bilder 😀 he he

    8. Kjempe fint bilde av deg. Ja, dagene suser avgårde og noen ganger må jeg stoppe opp å tenke. Har jeg egentlig gjort noe idag? Har heldigvis somregel det da 😉

    9. Etdiktomdagen: Ja, det hadde jo vært litt kult altså bare for å se selv litt hvor mye rart man faktisk gjør 😉

      Takk 🙂 Håper dagen så langt har vært fin?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg