TRENING- FY FASIKEN!

 

Hvis du ikke veit hva “fasiken” betyr kan jeg informere om at det betyr “helvete”. Fy helvete for en treningsøkt! 

 

Av en eller annen merkelig grunn har jeg drømt om denne treningsøkten hver natt hele uken nå. Nok så stressende, for jeg har liksom ikke helt følt meg klar for den. Ryggen har kronglet en del denne uken og beina er ikke helt medgjørlige de heller. Derfor må jeg jo også trene.

Jeg var klar til å trene i dag altså, det var ikke det. Jeg håpet bare på en treningsøkt med ikke fult så tunge øvelser. Oppvarmingen er tung nok for meg. I dag var inget unntak! Jeg har ikke så god motorikk at det gjør noe. Noen ganger er øvelse så kompliserte at jeg bare hopper rundt som en gal. 

Litt gøy må man jo ha det. Likevel var ikke oppvarmingen det verste i dag. Øvelsene var så tunge, alle som én, at jeg faktisk trudde jeg skulle dø gjennom hele økten. Det var planken, sit-ups med beina, push-ups, bøy i knærne med ryggen inn til veggen, og verre enn det som var. 


Styrkedrikk etter en psykotreningsøkt! Appelsin, mango og lime.
 

Jeg har aldri svettet så mye i hele mitt liv, trur jeg! “Sweat is weakness leaving the body”, sies det. I så fall er jeg Hulken og King Kong om hverandre! Så sinnsykt tungt det var i dag hadde jeg aldri trudde jeg skulle overleve. Men jeg overlevde, såvidt. Det var tungt å gå tilbake til bilen.

Det var deilig med en liten halvtimes pause i bilen føre jeg var hjemme og måtte gå tur med hundene! Jeg hadde ikke akkurat veldig lyst å gå tur, heller legge meg ned for å dø. Jeg tuller ikke. Likevel greide jeg å prestere å jogge på turen! Ikke langt, bare rundt 500 meter. Men jogging er jogging.

Petter er fortsatt i vekst, så jeg tar det litt rolig og jogget derfor kun der det er grus og gress. Litt for kærne mine sin del også. Når jeg kom hjem lagde jeg meg en forfriskende smoothie. Jeg trenger styrkedrikk til jeg må vaske hele leiligheten i kveld og pakke så jeg er klar til å reise i morgen. 

 

Har du trent i dag?

 

_____________________________________________________________________

#trening #hardt #fyfasiken #tungt #døden #svette #styrketrening #styrke #smoothie

_____________________________________________________________________

12 kommentarer
    1. Anne Grethe: Ikke sant! Selv om det bare var ca. 500 meter så var det helt sinnsykt tungt :O ha ha.. Iimo syns jo det var kjemepgøy- hu elsker å løpe 😀 ha ha

    2. Jeg har ikke trent i dag,,,,men det kjennes sånn ut! for i går så klarte Zevs å gå opp en skråning med langline..og sette seg fast!! bomfast..så jeg måtte klatre og balanser meg opp..grrrr..hihih. så rumpa og bena er helt støle.. Men du er jo super flink da!! men du kjenner det nok der i går du også..hihih. God tur i morgen! men sov godt først!

    3. Så flink du er! Dårlig med trening her, dessverre! :-/ Må vel få sparket meg selv i gang! Du må kose deg på tur i helga! <3

    4. Herlige med slike økter! :_D Jeg var på fjelltur i dette herlige været idag før jeg hadde trening med pt’en min 🙂 Heeerlig dag og man merker sommeren kommer krypende!! 😀

    5. Så du var passe stiv i skrotten i dag, he he 😉 Det er pinade jeg også… Først lang-tur med kaos-voffsen, så 2 timer med padel (aka squash), jeg trodde jeg skulle dø xD

    6. Unni: Det er vanskelig å komme i gang, men nå når jeg “må” en gang i uken med jobben, så syns jeg det er helt fantastisk å endelig ha fått begynt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg