FOTO- GALE TROLL I SKOGEN.

 

Noen ganger er man bare mindre tam hele tiden! 

 

I dag tok vi en tur til Trollskogen. Det er alltid greit å gå steder der ingen andre er. Spesielt i dag var det veldig greit for Petter hadde null planer om å holde seg i ro i dag. Spesielt pinner var ekstra gøy. Når selv Iimo fremstår som rolig i forhold, da er han ganske så aktiv altså. Herlig!

Han er så søt og sjarmerende at jeg har nesten ikke ord for det en gang. Han begynner å bli stor, sånn i størrelse, men han er så baibis enda at man ikke kan annet enn å le av han. En stor og flott guttetass med så mye personlighet. Jeg trur han kommer til å bli helt fantastisk som voksen.


1. Prøver å stille inn kameraet på det vi så først.


2. Og det første jeg greide var så klart å legge meg i gjørme. Jessda.


3. Petter har ikke tid til å stå i ro.


4. Det er fart i Iimo også.


5. Raringer.


6. Uten mat og drikke, duger helten ikke.


7. Hurra for pinne!


8. Pinne er gøy!


9. Ingenting er mer gøy enn pinne!


10. Just saying. 


11. han er jo ikke mye tam liksom. Lille sjarmtrollet mitt.
 

Vi var heldig med været. Det var sol, men mest overskyet faktisk. Perfekt temperatur å gå tur i, både for dyrene og meg. Litt varmt blir det så klart for Petter når han løper villmann i skogen med pinner, men det er ikke noe problem når man har fri tilgang til vann. 

Ikke for det, han var mer i gjørma enn i vannet i dag og hadde null planer om å badet det av seg. Gjørmebad er best liksom. Er man i skogen så er man i skogen. Da er det lov å kose seg med det man vil. Jeg er ikke redd for skitne hunder jeg. Verken i bilen, eller hjemme.


12. Jeg trudde jeg skulle stå trygt ute på en stein i vannet. 


13. Der tok jeg feil! Petter sto med alle fire beina på samme steinen! Det var bare flaks at jeg ikke gikk i vannet.


14. Oi, han står i ro!


15. Kongler kan jo minne litt om roser.


16. Stilige syns jeg.


17. Men han står ikke i ro lenge om gangen.


18. Grønt i skogen.


19. Hu er bare så supersøt!
 

Skogen er full i full i full av flått, så litt nøye er jeg likevel. Jeg vil heller ha gjørme inn i leiligheten, enn flått! Etter ti minutter i skogen var Iimo helt full av de ekle krypene. Hu er så blank i pelsen at man ser dem lang vei. Men de ramler heldigvis fort av når vi roter litt rundt i pelsen.

Petter har fått flåtthalsbånd på, men det er ikke så alt for lenge siden så den gir nok ikke full effekt riktig enda. Iimo tåler ikke disse båndene, så hu har fått dråper, men de har nok ikke full effekt enda de heller. Men her børstes det godt etter hver tur, så jeg har ikke plukket mange flått på de.


20. Hadde et håp om at han skulle vaske vekk det meste av gjørmen.


21. Men neida. Han står i gjørmen!


22. Må stoppe opp for å følge med på hvor Iimo er. Viktig å passe på de små.


23. Hele magen er full av gjørme liksom. Deilig!


24. Hu er passe atletisk.


25. Han begynner å bli atletisk han også. 


26. Vi fant en gul blomst langt inne i skogen.


27. Fineste Iimo.


28. Enda mere grønt i skogen.


29. Nu vill vi hem.


30. Greit å dra hjem før man blir alt for sliten.
 

Til tross for masse flått i skogen var det en veldig fin tur. Hundene koste seg maks og det gjorde jeg også. Det er en fin plass jeg er glad for at jeg oppdaget for noen år tilbake. Her kan vi løpe fritt så mye vi vil uten å plage verken dyr, eller mennesker. Det er viktig å få beveget seg. 

Nå ligger de som slakt hele gjengen her og jeg har ikke akkurat de store planene resten av kvelden jeg heller. Maks avslapping og kos med Trollene når de en eller annen gang har planer om å våkne igjen. Det er viktig å lade opp etter en tur, så jeg lar de sove så lenge de vil.

 

Har du vært på tur i dag?

 

__________________________________

#foto #hund #skog #trollskog #gøy #aktiv

__________________________________

18 kommentarer
    1. Fint å komme seg ut for folk og dyr, og mange flotte , herlige bilder her:))…må tåle å bli litt møkkete på tur ja..hehe..tok litt bilder i dag jeg ogsåog stakk meg på torner og brant meg på brennesle..ikke greit å være fotograf .. Fin avslappende kveld til deg :))

    2. annebe: Ja, det er veldig deilig og hundene syns det er så flott å være her ute i skogen.Vi må kjøre i ca. 17 minutter med bil for å komme oss dit, men det er det verdt 😀

      Ja, er man i skogen så er man i skogen, da må man regne med å bli litt skitten 🙂 Ikke bare hundene heller, tydeligvis 😛 ha ha..

      Takk- ha en fortsatt fin søndagskveld 🙂

    3. Så herlig tur!! og masse flotte bilder! ja, flåtten er noe herk..jeg har gitt flåttpille for første gang..så spent på den.. men unngår mange ved å tørke av de etter tur.. men har noen her i hagen også..så de får jo ved å gå ut å tisse bare også.. så prøvde pillen i år.. Ser ut som alle hadde det flott på turen i deres i dag!

    4. Det skulle faktisk vært moro å fått sett noen bilder når du flyr rundt for å knipse de herlige vennene dine i ulike settinger 😀 Men herlig tur… tusen takk for at du tok oss med på den. Har faktisk kommet flott hit nord også.. fyyssjj. .liker ikke, Kos deg i kvelden og ha en nydelig pinse. Har kun vært en tur til mamma på sykehjemmet.. 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, den pillen har jeg tenkt veldig på, men så hadde jeg et halsbånd liggende jeg måtte få brukt opp (litt teit å sløse de pengene- de er jo ikke akkurat gratis), og så hadde jeg dråper fra tidligere også. Men blir nok muligens tabletter neste år altså- har hørt bare positivt om den 🙂

    6. dedicat: He he… Jeg ler litt av meg selv faktisk der jeg kaver rundt for å fange bilder- spesielt når jeg trur jeg er trygg ute i vannet på en stein 😛 ha ha..

      Jeg glemte helt å bestille bok av deg sist… Sender deg en melding her inne!

    7. Herlighet for noen nydelige bilder 😀 Høres ut og ser ut til at turen har vært akkurat sånn som den skal være på denne tiden av året med hund, med litt flått, skitne klær osv 😉 Hehe, er veldig gjenkjennende 😀

    8. Waoa: Takk 😀 Hadde det bare vært litt flått hadde det vært greit altså- her snakker vi minsy 20 flått i minuttet 😛 ha ha.. Jeg trur helt ærlig jeg aldri har reine klær- verken på tur, eller hjemme 😛 Kanskje på jobb 😛

    9. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Tusen takk for det 😀 Ja, takk, jeg liker også de bildene- supersøte hunder liksom <3

      Ha ha- ja, gjørme er gøy 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg