OM MEG- 4 TING DU IKKE VISSTE OM MEG.

 

Noen veit kanskje alt, noen veit kanskje noe, mens noen veit kanskje ingenting. 

 

4 ting du kanskje ikke visste om meg: 

1. Når jeg deler bilder på bloggen så blir de delt i nøyaktig den rekkefølgen bildene er tatt. Hvis ikke greier jeg ikke å fortelle historien rundt bildene og turen. Derfor hopper det litt frem og tilbake med motiver. Fra hund, til blomst, tilbake til hund, til vann, tilbake til blomst. Ja, dere skjønner. I tillegg må jeg dele inn bildene slik at antallet bilder som er delt i avsnittet ser litt gjennomført ut. Hvis jeg har 7 bilder i det første avsnittet, så må jeg også ha 7 bilder i det siste avsnittet. Hvis jeg kun har et avsnitt med bilder i mellom, kan det være et hvilket som helst antall, men hvis jeg har to avsnitt i mellom første og siste, så må de avsnittene være av like mange bilder. Hvis det ikke går opp må jeg ta bort bilder, eller finne flere bilder. 

2. Jeg veit nøyaktig hvor og hvordan ting står hjemme. Hvis noen flytter på noe så ser jeg det med en gang! En kompis tok en test på meg for mange år siden. Jeg skulle hente noe, mens han blei igjen på rommet mitt. Der flyttet han på 9 ting, uten at jeg visste det. I det jeg åpnet døren til soverommet mitt stoppet jeg opp i døren og lurte på hvorfor i alle dager han hadde flyttet rundt på alle tingene, mens jeg ramset opp nøyaktig hva som var galt. Han hadde haken nede på knærne en god stund etterpå. Noen av tingene hadde ikke en gang byttet plass, de var bare snudd på. 


Arr i fleisen. 
 

3. Når jeg var liten var jeg med i en bilulykke. Ikke den mest alvorlige, men jeg smalt hodet gjennom ruten på bilen og dro på meg noen arr i fleisen. To av de gjør det å sminke seg litt irriterende, da sminken ikke vil sitte på der. For meg er ikke det noe problem, siden jeg sjeldent bruker øyenskygge, men når jeg en sjeldent gang sitter sminkemodell, som for øvrig er veldig, veldig lenge siden sist, blir alltid disse irriterende arrene kommentert av de som sminker meg. Jeg bryr meg ikke noe om det, men kan så klart forstå frustrasjonen for de som prøver å legge en fin sminke. 

4. Jeg eier ikke stedsans, eller retningssans, what so ever. Hvis noen spør meg om veien må jeg som oftest svare: jeg veit ikke, jeg bare bor her. Jeg greier å gå meg vill på steder ingen andre skjønner hvordan er mulig, slik som i lysløyper. Det er jo ikke så lett da, når løypen jeg følger er blå, men et eller annet sted på veien skiftet den farge! Hvordan skal jeg da vite hva som er riktig farge å følge, når jeg i utgangspunktet er fokusert på fargen blå? Det er med andre ord ikke så veldig rart at det er fult mulig å gå seg vill i en lysløype. Den turen resulterte forøvrig i at jeg fikk en gps som kan brukes både på veien og i skogen. Jeg greier ikke å følge en gps heller jeg. Ikke veit jeg hvor den har blitt av heller, så. 

 

Visste du noe av dette om meg?

 

____________________________________________________________

#ommeg #visstedudette #fakta #blikjentmed #arr #ulykke #perfeksjonist

____________________________________________________________  

26 kommentarer
    1. Artige fakta,viste ingenting av dette om deg. Jeg eier heller ikke stedssans, og å fortelle noen hvor de skal dra funker ikke. Husker for noen år siden jeg skulle fortelle en venn hvor han skulle møte meg i hammerfest. Det tok over en time før han fant frem.

    2. Jeg er også slik at jeg strukturerer godt. Jeg viser også bilder på bloggen i lik rekkefølge som de oppleves, nesten da. Gjør noen få unntak. F.eks på innslaget mitt i dag, lot jeg noen blomstermotiver dukke opp hist og her for å få mer variasjon. Men alle blomstermotivene ble foreviget på samme sted.
      Ellers jeg ser ikke noen arr på den vakre damen her? Tøft bilde!!!
      Ha en fortsatt fin helg! 🙂

    3. Haha, så like xD Jeg også har sånn, er det noe som er rørt på vet jeg det. Jeg får helt fnatt om ikke ting er på “riktig” plass 😛 Og stedsans eier jeg heller ikke xD Om folk spør om vi kan møtes i den gata der vettu. Så jeg bare hvor er det? åja, nabogata til den jeg bor i ja. Greit det xD hehe 😛
      Jeg synes du er ufattelig pen jeg da 😀 Søteste ansiktet da :3

    4. Det med retningsansen har jeg hørt før..men alle de andre var nye! hihih. En skikkelig “petimeter” som skal ha alt på rad og rekke..Er litt sånn jeg også..men ikke så ille at jeg må telle, og snu på ting..hihih. Men er jo bare slitsomt for deg selv dette..hihihi. Flotte fakta om deg!

    5. nope:)
      eg er sånn også…..datteren min turde ikkje ha fest for bare noen tok på et ark så visste eg det var flyttet på hahaha :D:D

    6. Vi kunne kanskje bytte litt? Jeg vil gjerne ha mer av nr 1, type: finn en plass og la tingen eie den, og har masse ekstra på nr 4. Jeg var for eksempel i Praha 5 år etter forrige besøk, og husket både t-banestasjonenes plassering, retning til neste severdighet og hvilken retning hotellet var til enhver tid.

    7. Nei, jeg tror dette var litt nytt for meg 🙂 Moro med full kontroll på tingene 😀 Tenker han måpte ja 😀 Jeg og søsteren min er like ille, vi gikk oss vil på et fjell vi..og holdt på bli igjen oppi der… Enda de egentlig bare var EN vei 😀 He-he

    8. toveview: Jeg blir fryktelig stresset når blogg.no driver å ender på oppsett og slikt, slik at ting blir rotete for meg- slikt kan jeg ikke like 😛 he he..

      Ja, det er jo ingen andre enn meg som veit når og hvor bildene er tatt, men jeg må liksom ha de helt i rekke følge, ellers blir det liksom helt feil 😛 he he

      Nei, er ikke det beste bildet å se det på, men de syns hvis man ser 🙂 Takk 🙂

    9. Søtmonsen ): Jeg blir ikke like gal nå som før hvis noen flytter på noe- litt avhengig av hva det er, men jeg flytter det gjerne tilbake igjen likevel 😛 ha ha.. Ha ha.. Det tok meg nesten fire år føre jeg skjønte at Solia var nabo-nabolaget 😛 Jeg finner liksom veien til døren min, thats it. Det er ikke en gang alltid jeg gjør det heller, men 😛

      Takk for det 🙂

    10. Marielle Bratthammer: Ja, trur ikke jeg er aleine om nr. 4 nei 😛 he he..

      He he.. Det er ikke det bildet de syns mest på nei, men man ser de hvis man ser. På mitt høyre øyet er det den streken rett over øyevippene, mens på venstre sitter det ytterst ved øyenbrynet. Og så ser man litt av en hvit flekk på nesebeinet midt mellom øynene 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, jeg syns ikke det er så slitsomt- folk har som regel vett til å la være å ta på ting de ikke har noe med 😉 ha ha..

    12. Kristin/Sparing: Ja, takk 😛 Retningssans hadde vært greit- kom nettopp hjem fra en tur jeg mistet totalt rettingsansen- nå er jeg dritsliten! ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg