HVERDAG- VIL IKKE, MEN MÅ.

 

Noen ganger er det bare så tungt å måtte gjøre ting man egentlig ikke har lyst til. 

 

I dag var vi trøtte hele gjengen. Når den siste alarmen begynte å hyle ti på seks var jeg så trøtt at jeg ikke hadde lyst til å stå opp. Det  var ikke en eneste lyd, eller bevegelse å høre i fra hundene, så jeg slumret til kl. blei seks. Det var fortsatt ingen reaksjon fra hundene. 

Mellom seks og ti over seks holdt jeg på å tisse i buksene, noe som hundene også fikk med seg, så da var det bare til å stå opp. Vi tok den vanlige runden, men det var ikke så mye liv i dem at det gjorde noe. Selv kattene var maks trøtte når jeg kom hjem igjen. 

Nakenfisen syns ikke en gang det var nødvendig med kos føre jeg dro. Han ville bare sove. Jeg misunte han litt, men var klar for å komme meg på jobb likevel. Når man først er på beina er det bare deilig å starte dagen skikkelig. Jeg kom meg til og med hjem til vanlig tid i dag.


En trøtt liten Nakenfins.
 

Hundene får hviledag i dag. Jeg går en liten ekstra runde med Iimo litt seinere hvis hu har planer om å våkne. Hu har gravd seg helt ned i sengen her, mellom tepper og puter, så jeg er ikke helt overbevist. Egentlig burde jeg bare komme i gang med det jeg må gjøre. Skifte dekk på bilen! 

Det frister ikke litt en gang, men jeg må. Er jo allerede 1.5 uker på overtid og jeg har piggdekk. Når påsken er så tidlig så kjører jeg alltid på vinter dekkene litt lenger for brått kan det fryse på. I forrige uke var det to dager hvor det faktisk var litt is her og der, så da var det liksom unnskyldning nok.

Nå må jeg ta det, for det er jo min flaks å skulle få en unødvendig bot bare fordi jeg er treig. Det gidder vi ikke. Men jeg har så lite lyst til å gå ut å streve med bilen. Det frister bare ikke litt en gang. Hvis jeg venter mye lenger gror jeg vel fast i sofaen. Vanskelig valg det her. Not.

 

Har du skiftet over til sommerdekk enda?

 

________________________________

#hverdag #ork #vilikke #må #lat #sliten

________________________________

28 kommentarer
    1. var to ganger, en hos en spesielist i morges og en gang i ettermiddag for å borre.eg er nedøvd fra nakken til haken og tungen er helt rat, skal ha i meg litt suppe fordi det fikk ikkje spist før tannlegen pga andre ærend og nå sulter eg ihjel men får ikkje spise før i kveld….var litt bedre,men bra blir det aldri tror eg
      tusen takk <3<3<3

    2. cuskima: Åhh, føler med deg altså- og syns du er så tøff <3 <3 Herlighet, det er ikke bare bare liksom. Suppe går nå lett ned da i alle fall, så håper du får i deg noe mat <3

    3. Så trøtte dine hunder er da! Her er de klare hele tiden her! hihihi. Dekk er ikke skiftet, men har ikke pigger..og jeg har mann til slikt..hihih. Hadde betalt 200kr så gjør noen det for deg..her har vi en sånn klubb som trenger litt penger, og bytter mens du venter..men vet mange har ventelister..så det kan du jo ikke…eller kanskje alle er ferdige nå..hihih. Kom deg ut, og skift du.. så slipper du bot! 🙂 Sofaen går ikke fra deg..

    4. Tusen takk fine du <3<3<3 eg føler meg tøff måtte bare felle noen tårer, ikkje melt down og måtte brekke meg en 7 8 ganger,men hun eg var hos i morges var utrolig flink. han som borret er sånn wham bam thank you mam no nonsense.....men hun damen vet jo at eg har issue og pga medisiner fått en betennelse i tannkjøttet som hun skal behandle siden hun er spesililist og veldig kjekt at hun er så flink og forståelsesfull siden eg må nok gå til henne noen ganger for å få bukt med dette problemet så eg ikkje mister alle tannebissene mine før eg er gammel ;D;D;D
      <3<3<3

    5. Ikke alltid det er like lett å stå opp nei…fin trøtting på bildet :)) Her har mannen skiftet dekk på begge bilene..men nå har jeg lest at det kanskje kommer snø i natt…men det blir vel ikke liggende håper jeg :)) Ha en fin kveld :))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg har ikke den mest aktive rasen- av en grunn 😉 he he.. Og så får de mye hjernetrim utenom, så de blir jo slitne både i kropp og hode 🙂 Og, de har jo ikke fått ordentlige hviledager som vi pleier heller, så i dag skal de få lov til å sove litt ekstra 😀

      Jeg betaler som regel med glede 350 kr for å få skiftet dekkene hos et verksted, men det blir litt bortkastet når jeg greier det helt fint selv 🙂 Det er bare sååååå kjedelig og aldri fristende når man må 😛

    7. Leeer,, ja det var den morgenstunden. det skjønner jeg.har ikke tenkt på dekkskifte ennå men regner med det blir til uka.. og duu.. ikke tøy grenser om mårrann 😀

    8. dedicat: Jeg gikk ut og hentet frem dekk og flyttet bilden og satte jekken godt på plass. Men så endte jeg heller opp med å leke og trene hund 😛 ha ha.. Jeg fikk ikke løsnet den første skruen, så da fristet hunden brått litt mer 😛

    9. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Ha ha.. Det er sånn jeg tenker også. Ikke fikk jeg byttet heller, da jeg heller endte opp med å leke med og trene Petter i stedet 😛 ha ha..

    10. Malin: Var et par glatte dager i forrige uke, men denne uken hadde jeg nok kanskje ikke sluppet så lett unna. Man skal jo kjøre etter forholdene, og når påsken er så tidlig, da drøyer jeg en uke, eller to med god samvittighet. Men det har jo nesten vært fint i to uker, så jeg burde jo ha gjort det i helgen 😛

    11. Her vil hundene helst sove utovee formiddagen. Så når jeg begynner på kurs på mandag så regner jeg med at jeg må drege de ut på tur omm morgenen. Talita i hvertfall vil sove til utpå dagen. Haha har prøvd å gå tur tidlig med henne før, men det er ikke noe populært. Santana derimot står gjerne opp tidlig hvis hun har geunn til det hehe. De er late om morgenen, men egentlig er det godt det. Men så får de jo variert trening hvertfall 5 ganger i uken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg