BLOGGERE- CHALLENGE OM LIVET #7

 

Fyst.blogg.no har en Challenge- om livet- og jeg er så klart med!

 

Dag 7- Et sted, eller land du har lyst til å dra til å oppleve før du dør.

Jeg har aldri vært glad i å reise. Verken når jeg var liten, eller nå når jeg er litt stor. Jeg har flyskrekk, så reising har aldri vært fristende i grunn. Likevel har jeg de siste årene tatt motet til meg å fly. Da nok så korte reiser på rett rundt 2 timer. Det er lenge nok, men det har gått helt fint. 

De to første årene kjente jeg alle på flyet, da vi var kolleger hele gjengen. Problemet mitt er nemlig ikke det at jeg er redd for å dø i en flystyrt, jeg takler bare ikke alle de ukjente menneskene rundt meg, og det at jeg da ikke kommer meg der i fra. Jeg får litt klaus, på en måte. 

Jeg har vært på noen bilturer og det går helt fint. For noen år siden tok jeg en biltur ned til Tyskland, og så stoppet innom Luxemburg, Belgia, Frankrike, og Danmark på vei hjem igjen. Det var en fin tur det. Null fly og null mennesker jeg trengte å ha rundt meg på hele turen. 

Førte flyturen gikk til Riga. Helt klart en by jeg veldig gjerne vil tilbake til. Andre gangen gikk turen til Praha. Helt klart en by jeg gjerne vil tilbake til. I fjor gikk turen til Amsterdam. Jeg har ikke noe behov for å dra tilbake dit. Har du sett én gate i Amsterdam, har du sett hele Amsterdam.

Jeg er stor fan av Tyskland, og har vært i byen Trier. Ja, hunden min var oppkalt etter en tysk by. Tyskland er helt klart et land jeg veldig gjerne skulle sett mer av. Berlin høres helt fantastisk ut. Jeg har også med tiden fått et stort ønske om å reise til Roma. Jeg elsker historie!

I år skal vi på tur med jobben igjen. Det er veldig snakk om New York, men jeg er ikke så sikker på at jeg er så klar for det. Vi snakker 7 timer flytid! Jeg har nettopp lært meg å takle 2 timer på fly, så jeg er ikke helt overbevist om at jeg kan bli med hvis det blir USA-tur til høsten. 

 

Liker du å reise?

 

______________________________________________________________________

#bloggere #challenge #challengelivet #challengeomlivet #fyst #land #sted #by #reise

______________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. Da er ikke fly noe sted for deg nei..masse folk, sitte trangt, uten å kunne komme deg vekk.. Jeg liker ikke å fly, men ingen skrekk,,men redd for å styrte. Så om jeg ikke må, så må jeg ikke ut å fly..hihih. Du har jo drømmer du kan oppnå..Tyskland er jo bare å kjøre til,. Så hold på den drømmen om å utforske Tyskland.. 🙂

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg er veldig glad for at man kan kjøre til Tyskland, for da er det i alle fall noe jeg kan oppleve uten å få helt fnatt 😀

    3. Fly er ikke bestandig så greit.. Blir dårlig på flyet, er veldig reisesyk av meg. Tåler lite i verken bil, buss, tog eller fly. Så får ta sykkelen dit 😀 Hehe, neida 😛 Men bruker som regel å såve på flyet, for at det skal gå fortere og at jeg ikke skal sitte å være kvalm hele turen :s

    4. Søtmonsen ): Bil går veldig greit, men er jaggu ikke alle jeg takler å sitte på meg uten å bli dårlig 😛 Båt går ikke veldig greit :O Tog har jeg aldri likt, av en eller annen grunn. Jeg trur ikke det er toget i seg selv, med skinnene :/ Sykle kan jeg ikke, men har det som mål å lære igjen, etter jeg har kommet gått i gang med treningen og kanskje får tilbake litt balanse 😛 ha ha …

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg