HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Lite teit å sovne på sofaen!

 

Jeg var visst ekstra trøtt i dag, siden jeg greide å sovne på sofaen sånn helt uten videre. Eller, helt uten videre var det kanskje ikke. Jeg har gått mye i dag. 10 mil i april er i full gang på jobb og siden jeg ligger 1.5 dager etter etter helgen så må jeg jo begynne å ta det igjen. 

For å greie 10 mil i april må man gå i snitt 3.33, og sikkert flere tre’ere etter komma, kilometer pr dag. I utgangspunktet ikke noe problem, men når du da ligger nesten 5 kilometer bak så kan det fort bli en del hvis du brått skulle gå glipp av enda en dag underveis. Det kan vi ikke ha noe av.

Så jeg gikk morgenturen med hundene, som vanlig. Så gikk jeg rett over en kilometer på jobb i dag. Og så gikk jeg en runde med hundene når jeg kom hjem igjen. Det blei nesten 5 kilometer tilsammen. Når vi kom hjem igjen fra tur var jeg sulten som en grisesulten ulv!


Leon. Alltid klar for å sove.
 

Og når jeg da blei mett blei jeg visst veldig trøtt. Jeg skulle bare slappe litt av, men endte med å sovne. Jeg våknet av at jeg siklet som en gal. Æsj! Lite teit å våkne på sofaen av at klokken er alt for seint. Jeg har ikke sovet tungt, for jeg husker jo jeg var våken innimellom.

Jeg har vel bare vært så trøtt at jeg ikke har registrert at jeg verken sov, eller var våken. Da ligger man bare der da, mer død enn levende, kanskje. Eller kanskje til og med mer levende enn død. Jeg siklet tross alt, og det trur jeg ikke døde mennesker gjør. Jeg var nok mest levende.

Det kjipe er at jeg kviknet litt til, siden jeg måtte ut med hunder, mate hunder, kose litt med kattene og så pusse tennene og litt sånt. Det er jo teit å kvikne til siden klokken er kvart på natten straks. Jeg får bare legge meg til rette med en seier og håpe at jeg sovner snart. God natt!

 

Pleier du å sovne på sofaen?

 

_______________________________________

#natten #sove #trøtt #våken #hvile #10miliapril

_______________________________________

10 kommentarer
    1. Ja da kan det bli vanskelig å sovne igjen da..når man først våkner.. men håper du fikk en god natts søvn også. Jeg sovner aldri på sofaen lengre..kan slumre i godstolen, men aldri langt unna.. men før..da sovnet jeg ofte på kvelden.. Det er et tegn på at kroppen er sliten! ha en god dag i dag!

    2. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Jeg husker ikke sist jeg sovnet på sofaen etter jobb, så jeg blei jo litt overrasket når jeg skjønte at jeg sov 😛 he he…

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg husker ikke sist jeg sovnet på sofaen, så blei litt overrasket faktisk 🙂 Men deilig var der for jeg har underskudd på søvn hver eneste natt og nå enda mer siden jeg har vært på tur og greier 🙂 Overraskende våken i dag selv om jeg ikke sovnet føre halv tre i natt og sto opp kl. 6 og våknet hundre ganger i mellom der 🙂

    4. Jepp..sovner av og til på sofaen..derfor har jeg alltid vekkerklokken på 18:30 haha om jeg da forsvinner i sofaen rett etter jeg har vært på jobb.
      10 mil i april ja..det går på sykling også, jeg er allerede oppe i 40,4km 😉 Det er med gåing og sykling.

    5. Veronica S: Orker ikke å gå på samme plassen hele tiden- da blir hundene lei også 😉 Vi går de vanlige turen, pluss noen hundre meter ekstra, så vi greier ti mil på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg