HUND & KATT- IIMO.

 

Iimo er den søteste av de søteste! 

 

Iimo er ei lita blandingsfrøken fra Spania. Jeg veit ikke sikkert hvilke raser hu er blanding av, men hu ligner på en blanding av Chihuahua og Papillon, så når noen spør er det det jeg svarer. Uansett hvilken rase hu er er hu den søste av de alle sammen. Hu er så søt at det nesten ikke skulle ha vært lov! 

Hu blir 7 år i sommer, men har kun bodd hos meg i 2 år og 3 måneder. Hu bodde hos en norsk familie før meg. Iimo bærer preg av å ha levd på gaten, men vi har virkelig kommet langt på vei med treningen på de fleste områder. Det største problemet nå er redselen for biler, men selv det er ikke så ille lenger.

Jeg merker likevel litt tilbakefall på flere områder etter at Trier, Lillemor, Lilly og så Wolfgang døde. De var voksne og trygge, noe hu følte seg veldig trygg med også. Petter er en trygg valp, men han er liksom valp, så det blir ikke det samme for Iimo, selv om hu er trygg på han i seg selv. 

Men vi har kommet langt i denne treningen også. Iimo er en helt ny hund nå i forhold til når jeg fikk henne for 2 år siden, så vi er veldig fornøyde med utviklingen vi har hatt. Den er i grunn over all forventning, så hvis hu ikke kommer til å bli bedre enn dette er det helt ok. Hu er bra som hu er.

Iimo elsker å gå tur og er aktiv som få. Mens vi andre går et par kilometer i skogen har hu garantert lagt bak seg minst 2 mil på den samme turen. Hu er høyt og lavt og overalt. Før så jeg henne nesten ikke på turen i det hele tatt, men nå er hu i nærheten hele tiden, med noen få avstikkere innimellom.

Er man i skogen uten bånd, så er man. Nå er det straks båndtvang, så da blir det langline på henne igjen, for hu har en smule jaktinstinkt i den lille kroppen sin. Liten kropp, stor personlighet. Iimo er en fantastisk hund på så mange måter. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg hentet henne hjem.

 

Har du en hund som er så søt at det nesten ikke skulle ha vært lov?

 

____________________________________________________________________________________

#hundogkatt #hund #liten #søt #omplassering

____________________________________________________________________________________

12 kommentarer
    1. Satt og lurte på om det var dvetgpincher i ho og? Se på fargene og de kule flekkene over øya som både rottweileren og dvergpincheren har. Supre bilder av dvergpincheren på siden til dvergpinchereimitthjerte 🙂

    2. Jada jeg har to og Limoen din er supersøt 😀 Den blir nok gammel for blandingshunder har en tendens til å være mye friskere enn rasehunder. Ha en fin kveld <3

    3. FotoSeljordslia: Ja, jeg og ei venninne diskuterte det faktisk i helgen, om hu kanskje kunne ha noe pinscher i seg, mest pga fargen 🙂

      Ja, hu har nydelige hunder- kunne godt tenkt meg en 😉

    4. ladyaugust: Altså, iimo, ikke Limo 😛 Min teori er fremdeles at blandingshunder er “friskere” fordi det ikke finnes noe register på dem- folk betaler ikke flere tusen kroner for å sjekke hofter, albuer, hjerte, øyne og det som er på blandingshunder slik som man gjør med rasehunder. Folk har alltid en “grunn/teori” til at blandingshunden blir fort sliten på tur, halter etter en tur i skogen og generelt ikke er så aktive som når de var valper. Jeg trur det ligger mer bak det enn at blaningshunder er “friskere”, den begynner bare å bli gammel 🙂 En balndingshund er tross alt en blanding av de rasene som er såååå syke- sykdommer forsvinner ikke fordi man blander raser sammen 🙂

      Iimo har hofteproblemer så det holder, men enn så lenge greier vi å holde det i skakk, og håper så klart ikke det skal bli noe stort problem med tiden heller. Men det finnes dessverre ingen garanti på det. Bare det er litt kaldt ute får hu problemer. Ingen av mine rasehunder, på 60-95 kilo har hatt hofte/albueproblemer- jeg bare sier det 😉

      Ha en fin kveld du også, med engler, gitarist, Muffins, Loke og Frøya <3 (Trur jeg fikk med alle?) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg